BRATISLAVA - Od budúceho týždňa sa začína aj na Slovensku predávať povinné zmluvné poistenie auta, ktorého cena ...
BRATISLAVA - Od budúceho týždňa sa začína aj na Slovensku predávať povinné zmluvné poistenie auta, ktorého cena závisí nie od objemu motora, ale od jeho výkonu. Sedem poisťovní, ktoré sú na trhu vyše dva roky, pre chýbajúce skúsenosti takúto kategorizáciu nezaviedlo. Prichádza s ňou nováčik na trhu, poisťovňa Wüstenrot. Na jej zavedenie si trúfa vďaka skúsenostiam materskej finančnej skupiny, ktorá pôsobí v Nemecku a Rakúsku. "Ich štatistiky ukázali, že výkon motora je lepší ukazovateľ škodovosti ako jeho objem," vysvetľuje predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Wüstenrot Siegfried Fatzi.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Šéf poisťovne priznáva, že podľa takýchto kritérií sú drahšou poisťovňou pre majiteľov malých áut. "No pre veľkú časť obyvateľstva sú naše sadzby veľmi atraktívne," tvrdí Fatzi.
Iná kategorizácia nie je jedinou zvláštnosťou, s ktorou chce Wüstenrot zaujať. "Druhou je, že nemáme systém bonus/malus a treťou zľava pre ženy," hovorí šéf poisťovne.
Wüstenrot nezavádza zľavy a prirážky za jazdenie bez nehôd či spôsobené škody tak, ako sú motoristi zvyknutí z iných poisťovní. Klientom pridelí pri uzatvorení zmluvy zľavu 25 percent. Podľa Fatziho ide vlastne o kompenzáciu pre tých klientov, čo jazdia tretí rok inde bez nehôd a majú tak nárok na bonusy. No ekvivalent malusov - zdraženia poistky za spôsobenú nehodu, Wüstenrot nezavedie. "Niekedy bude jazdiť šofér práve po nehode opatrnejšie," dôvodí rozhodnutie Fatzi.
Ako však upozornil riaditeľ úseku neživotného poistenia Roman Goldberger, poisťovňa má právo sama ukončiť zmluvný vzťah s klientom. To bude zrejme hroziť motoristom, čo opakovane spôsobia veľké škody.
Treťou odlišnosťou je zvýhodnenie žien. Ženy - vodičky dostanú vstupnú zľavu 30 percent. "Pravdepodobnosť, či dôjde k poistnej udalosti, závisí nielen od auta, ale aj od vodiča. Dlhoročné štatistiky v Rakúsku a Nemecku ukazujú, že rozdiel v škodovosti medzi mužmi a ženami je minimálny. Vážne nehody však menej často spôsobia ženy," vysvetľuje šéf Wüstenrotu.
Ambíciou nového hráča na trhu povinného poistenia je poistiť každé ôsme nové auto. Práve tu chce získavať klientov. "Na Slovensku je v súčasnosti predaj nových áut nízky. No predpokladáme, že v blízkej budúcnosti narastie na 100-tisíc ročne," hovorí Fatzi. Wüstenrot bude poisťovať iba osobné autá, využívané na bežnú prevádzku.