Výhody a nevýhody jednotlivých médií pre reklamu

Cieľom každej reklamy je vytvoriť počas

určitého obdobia komunikačný kanál medzi

cieľovým publikom

a zadávateľom reklamy.

Reklamné ciele sú zamerané na:

* Informovanie - v tom prípade, ak sa na trh uvádza nový druh výrobku

* Presvedčovanie - o kúpe určitého produktu

* Pripomínanie - podvedome udržiavať v mysli určitý druh výrobku

Zadávateľ reklamy musí vytvoriť takú reklamu, ktorá vzbudí záujem ľudí. Preto treba realizovať vhodný štýl, text, tón, formát a zvoliť vhodné médium.

Pri výbere médií sa zohľadňujú viaceré faktory:

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Noviny

SkryťVypnúť reklamu

- výhody: flexibilita, aktuálnosť, pokrytie miestneho trhu, vysoká vierohodnosť a široká akceptácia

- nevýhody: krátka životnosť, nekvalitná reprodukcia, malý počet čitateľov na jeden výtlačok, pôsobí len vizuálne

Časopisy

- výhody: hodnovernosť, prestíž, vysoká kvalita tlače, dlhšia životnosť, viac čitateľov na jeden výtlačok

- nevýhody: je bez záruky na umiestnenie reklamy na určitom mieste v časopise, dlhšia doba zadávania reklamy

TV

- výhody: kombinácia obrazu, zvuku a pohybu, veľký dosah

- nevýhody: vysoké náklady, krátka doba pôsobenia, malá možnosť výberu cieľového publika

Rádio

- výhody: nízke náklady, masovosť počúvania

- nevýhody: iba akustický prenos, menšia pozornosť ako pri TV

Vonkajšia reklama

- výhody: nízke náklady, malá konkurencia

SkryťVypnúť reklamu

- nevýhody: obmedzená možnosť kreativity, zákaz umiestňovania reklamných zariadení na niektorých komunikáciách (napr. pri diaľniciach) (vj, vd)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  5. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  6. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  7. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  8. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 147
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 9 217
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 4 577
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 024
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 3 882
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 501
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 125
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave 1 912
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu