určitého obdobia komunikačný kanál medzi
cieľovým publikom
a zadávateľom reklamy.
Reklamné ciele sú zamerané na:
* Informovanie - v tom prípade, ak sa na trh uvádza nový druh výrobku
* Presvedčovanie - o kúpe určitého produktu
* Pripomínanie - podvedome udržiavať v mysli určitý druh výrobku
Zadávateľ reklamy musí vytvoriť takú reklamu, ktorá vzbudí záujem ľudí. Preto treba realizovať vhodný štýl, text, tón, formát a zvoliť vhodné médium.
Pri výbere médií sa zohľadňujú viaceré faktory:
Noviny
- výhody: flexibilita, aktuálnosť, pokrytie miestneho trhu, vysoká vierohodnosť a široká akceptácia
- nevýhody: krátka životnosť, nekvalitná reprodukcia, malý počet čitateľov na jeden výtlačok, pôsobí len vizuálne
Časopisy
- výhody: hodnovernosť, prestíž, vysoká kvalita tlače, dlhšia životnosť, viac čitateľov na jeden výtlačok
- nevýhody: je bez záruky na umiestnenie reklamy na určitom mieste v časopise, dlhšia doba zadávania reklamy
TV
- výhody: kombinácia obrazu, zvuku a pohybu, veľký dosah
- nevýhody: vysoké náklady, krátka doba pôsobenia, malá možnosť výberu cieľového publika
Rádio
- výhody: nízke náklady, masovosť počúvania
- nevýhody: iba akustický prenos, menšia pozornosť ako pri TV
Vonkajšia reklama
- výhody: nízke náklady, malá konkurencia
- nevýhody: obmedzená možnosť kreativity, zákaz umiestňovania reklamných zariadení na niektorých komunikáciách (napr. pri diaľniciach) (vj, vd)