Bratislava 7. novembra (TASR) - Slovensko a Európska komisia (EK) sa budú vzájomne podporovať pri stratégii zvyšovania informovanosti a podpory obyvateľstva rozširovaniu Európskej únie (EÚ). Dohodli sa na tom dnes v Bratislave vicepremiérka pre európsku integráciu Mária Kadlečíková a riaditeľ odboru informačných a interinštitucionálnych vzťahov na generálnom riaditeľstve EK pre rozširovanie Wenceslasom de Lobkowiczom.
Pri poskytovaní informácií o EÚ a európskych predvstupových fondoch využívanie internetu na Slovensku nestačí a bude potrebné zamerať sa na printové a elektronické médiá, ako aj pomoc informačných centier EK v slovenských regiónoch, uviedla ďalej Kadlečíková. Informačná kampaň i prostredníctvom billboardov by mala v priebehu nasledujúceho roku slúžiť k zvýšeniu povedomia občanov o období, keď sa bude vážne rozhodovať o vstupe SR do únie. V súvislosti s využívaním fondov predvstupovej pomoci EÚ Kadlečíková zároveň konštatovala, že podľa všetkého "naši občania nemajú dostatok informácií o tom, ako pripravovať projekty, a kde ich predkladať".
Z rokovania s Lobkowiczom vyplynulo, že na Slovensku by sa mal uskutočniť prieskum verejnej mienky, ktorý by odhalil skupiny obyvateľstva s negatívnym postojom voči členstvu krajiny v EÚ, ako aj najväčšie riziká spájané s európskou integráciou. Kadlečíková sa s Lobkowiczom zhodla, že dobrým argumentom pre získavanie podpory občanov pre členstvo v EÚ sú štrukturálne fondy, z ktorých by do okrajových regiónov Slovenska prichádzala pomoc v sume 32 miliárd korún ročne.
Za potrebné považuje vicepremiérka aj zvyšovanie informovanosti o rozširovaní EÚ aj medzi obyvateľstvom členských krajín EÚ, keďže "mnohí obyvatelia európskej pätnástky si ani neuvedomujú, že je tu dvanásť krajín, ktoré rokujú a majú záujem vstúpiť do EÚ".
*hol ir