Banská Bystrica 14. novembra (TASR) - Absolvovanie programu Cesta k emocionálnej zrelosti naznačuje pozitívne zmeny v sociálnej komunikácii detí, ako aj v ich vzťahu k škole a rodine. Zároveň kladne ovplyvnilo oblasť ich emocionálneho prežívania.
Tento preventívno-vzdelávací program, povedal dnes novinárom vedúci Centra výchovnej a psychologickej prevencie pri Výskumnom ústave detskej psychológie a patopsychológie v Bratislave Štefan Matula, je určený 12 až 15-ročným deťom. Aplikujú ho najčastejšie na hodinách etickej výchovy. Cvičeniami a modelovými štúdiami by mal prispievať k postupnému uvedomovaniu si seba samého a v nadväznosti na to k skupinovému prežívaniu najpodstatnejších znakov emocionálnej zrelosti detí školského veku. V Banskobystrickom kraji sa do programu doteraz zapojilo vyše 10 200 žiakov a viac ako 250 učiteľov z asi 500 tried základných škôl (ZŠ).
Rodičia uvítali projekt Dobrodružná cesta výchovy ako pomôcku pri riešení problémov dospievajúcich detí, konštatoval Matula. Podľa neho primárnym zámerom je posilniť efekt preventívneho programu, ktorý dieťa absolvuje v škole. Po prečítaní tejto príručky rodičia najčastejšie prehodnocovali svoje postoje vo výchove a zamýšľali sa nad problémami svojich detí.
Obe aktivity metodicky podporuje Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie pod záštitou Ministerstva školstva (MŠ) SR a sponzorsky zabezpečuje Philip Morris Slovakia, s.r.o.