BRATISLAVA - Ceny značkového oblečenia sa po vstupe do Európskej únie nezmenili. Stále sa predáva tovar, ktorý bol objednaný a dovezený ešte pre vstupom. Predajcovia však nepredpokladajú, že ani keď sa na pultoch objaví nový tovar, že by sa mali jeho ceny meniť.
Majiteľ predajne s luxusným oblečením Chantall v bratislavskom Auparku Zsolt Benčík vraví, že na zmenu cien po vstupe do únie nie je dôvod. Ceny sa nezmenili ani vdôsledku dvojročnej záručnej lehoty.
Podobne sa k zmenám cien stavia spoločnosť Lifeline. "Politika predaja zostáva rovnaká a vstup do únie nemá žiadny vplyv na ceny," vraví Mikuláš Cina, obchodný manažér firmy Lifeline. Neobáva sa, že na Slovensko prídu noví konkurenti, ktorí ich donútia znížiť ceny. "Konkurenciu sme tu už mali dávno pred Európskou úniou. Momentálne sa snažíme preniknúť do zahraničia, takže my budeme konkurenciou pre nich."
Obchodníci nemenili ceny ani pre zavedenie dvojročnej záručnej lehoty. Už predtým predávali na Slovensku rovnaké výrobky ako v zahraničí, kde dvojročná záruka platí už dávnejšie. "Značkový tovar je kvalitný a dvojročná záruka nie je žiadny problém," hovorí Cina.
V budúcnosti by sa ceny mali meniť len mierne. "Ceny budeme prispôsobovať podľa meniacich sa nákladov. Pre nás je lepšie predávať za nižšie ceny, ale konkurencia je dosť silná a to nás tlačí s cenami dolu," hovorí Cina.
Majiteľ spoločnosti Different Richard Pavlišin je presvedčený, že ceny by nemali rásť. "Budú sa držať na tejto úrovni a možno pôjdu nižšie." (pcs)