Frankfurt nad Mohanom 27. júna (TASR) - Televízna hudobná sieť MTV Networks International, ktorú vlastní americký mediálny gigant Viacom, hľadá ďalšie možnosti, ako rozšíriť svoje pôsobenie na európskom trhu.
Spoločnosť tento týždeň získala konkurenta na kľúčovom nemeckom trhu - Viva Media, ďalšie akvizície by však nemali byť až takého veľkého rozsahu. Vďaka tohtotýždňovej kúpe zvýši MTV svoju prítomnosť v Nemecku z 2 na 4 televízne kanále. Nemecko sa tak pre MTV stane mimo USA druhým najväčším kanálom hneď po Číne.
Viacom za 75,8-% podiel vo Viva Media ponúkol 309 miliónov EUR (v prepočte asi 12,3 miliardy SKK). Za nezverejnenú sumu kupuje Viacom tiež podiel vo Viva Plus, čo je hudobné televízne joint venture medzi firmami Viva a Time Warner.
Tieto akvizície sú zatiaľ poslednými v rade prenikania zahraničných mediálnych investorov na nemecký trh, kde je prostredie reklamnej aktivity stále slabé, ale sľubuje dlhodobý potenciál rastu.
Americký Viacom je v súčasnosti označovaný aj za jedného z potenciálnych záujemcov o medzinárodné rameno Hallmark Channel, ktoré tento rok ponúkla na predaj firma Crown Media Holdings.
Informoval o tom denník Financial Times.
(1 EUR = 39,953 SKK)