Firma, ktorá nevyhľadáva talenty, riskuje

Talentovaní zamestnanci sú vám nanič, ak ich neobjavíte a nedáte im možnosť prejaviť sa - tak by sa dala zhrnúť základná myšlienka projektu „Talent manažment ako súčasť plánovaného nástupníctva v podmienkach spoločnosti Heineken Slovensko“.

Tento projekt spája dve potreby firmy: vyhľadávanie a rozvoj talentovaných ľudí a plánované obsadzovanie pracovných pozícií. „Firma, ktorá v tejto oblasti neplánuje, riskuje veľké finančné straty,“ tvrdí autorka projektu, riaditeľka ľudských zdrojov spoločnosti Tatiana Orglerová. Podľa Orglerovej firma riskuje hneď vo viacerých oblastiach: nepodarí sa jej obsadiť kľúčovú pozíciu, alebo ju obsadí nevhodným kandidátom, vynakladá ďalšie financie na nábor pracovníkov, prípadne na neefektívny tréning. Slabá práca s talentami môže zapríčiniť tiež odliv kvalitných, ale nemotivovaných zamestnancov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Tento projekt beží v spoločnosti Heineken už rok a pred jeho začiatkom spustili vedenie informačnú kampaň určenú manažérom, ktorí mali za úlohu vytipovať vo svojom okolí ľudí, ktorí „majú na viac“. V prvej fáze ich bolo okolo 120, postupom času sa z tejto skupiny vykryštalizovalo okolo 40 talentov. „Títo ľudia prešli ďalej personálnym skríningom, ktorý preveril ich manažérske schopnosti, a potom sme im pripravili individuálne tréningové plány,“ hovorí Aneta Gogolová z oddelenia ľudských zdrojov. „Doteraz sa nám podarilo posunúť ďalej už viac ako 5 ľudí.“ Aby to bolo čo najefektívnejšie, vedenie spoločnosti samozrejme vyselektovalo aj pozície, ktoré plánuje v budúcnosti týmito ľuďmi obsadiť.

Fáza vyhľadávania talentov sa bude opakovať každý rok, pretože nejde o jednorazovú aktivitu, ktorá má rozdeliť zamestnancov na talentovaných a tých ostatných. Možnosť odstať sa medzi vyvolených je aktuálna každý rok.

SkryťVypnúť reklamu

„Súčasťou kampane bola informácia, že spoločnosť v žiadnom prípade nechce eliminovať zamestnancov, ktorí neboli vybraní do zoznamu talentov,“ upozorňuje Orglerová. „Zdôraznili sme, že firma rovnako potrebuje aj tých, ktorí nemajú ambície postúpiť, ale napriek tomu podávajú trvalo dobrý výkon.“

Autor: gal

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 327
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 860
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 688
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 200
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 607
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 450
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 731
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 573
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu