Tento projekt spája dve potreby firmy: vyhľadávanie a rozvoj talentovaných ľudí a plánované obsadzovanie pracovných pozícií. „Firma, ktorá v tejto oblasti neplánuje, riskuje veľké finančné straty,“ tvrdí autorka projektu, riaditeľka ľudských zdrojov spoločnosti Tatiana Orglerová. Podľa Orglerovej firma riskuje hneď vo viacerých oblastiach: nepodarí sa jej obsadiť kľúčovú pozíciu, alebo ju obsadí nevhodným kandidátom, vynakladá ďalšie financie na nábor pracovníkov, prípadne na neefektívny tréning. Slabá práca s talentami môže zapríčiniť tiež odliv kvalitných, ale nemotivovaných zamestnancov.
Tento projekt beží v spoločnosti Heineken už rok a pred jeho začiatkom spustili vedenie informačnú kampaň určenú manažérom, ktorí mali za úlohu vytipovať vo svojom okolí ľudí, ktorí „majú na viac“. V prvej fáze ich bolo okolo 120, postupom času sa z tejto skupiny vykryštalizovalo okolo 40 talentov. „Títo ľudia prešli ďalej personálnym skríningom, ktorý preveril ich manažérske schopnosti, a potom sme im pripravili individuálne tréningové plány,“ hovorí Aneta Gogolová z oddelenia ľudských zdrojov. „Doteraz sa nám podarilo posunúť ďalej už viac ako 5 ľudí.“ Aby to bolo čo najefektívnejšie, vedenie spoločnosti samozrejme vyselektovalo aj pozície, ktoré plánuje v budúcnosti týmito ľuďmi obsadiť.
Fáza vyhľadávania talentov sa bude opakovať každý rok, pretože nejde o jednorazovú aktivitu, ktorá má rozdeliť zamestnancov na talentovaných a tých ostatných. Možnosť odstať sa medzi vyvolených je aktuálna každý rok.
„Súčasťou kampane bola informácia, že spoločnosť v žiadnom prípade nechce eliminovať zamestnancov, ktorí neboli vybraní do zoznamu talentov,“ upozorňuje Orglerová. „Zdôraznili sme, že firma rovnako potrebuje aj tých, ktorí nemajú ambície postúpiť, ale napriek tomu podávajú trvalo dobrý výkon.“
Autor: gal