úvode publikácie jej autor. Kniha je venovaná tým, ktorí chcú riadiť tím alebo v tíme pracujú a chcú sa lepšie orientovať. Prvé miesto tu má jednoznačne oblasť komunikácie.
V úvodnej kapitole sa rozoberajú najdôležitejšie princípy tímovej práce. Ide napríklad o tieto otázky: Ako sa tím stáva tímom? Ktorými vývojovými stupňami musí jednoznačne prejsť? Aké formy tímu existujú? Ktoré faktory ovplyvňujú úspešnosť tímovej práce?
Druhá kapitola sa venuje princípom TQM (Total Quality Management) a tomu, čo znamená pre vedenie tímu a ktoré kompetencie vedúci tímu potrebuje. Nájsť to možno odpovede na to, čo znamená vedenie ako proces orientácie na zákazníka a tiež ako permanentný proces tvorby hodnôt. Autor pripája aj konkrétnej praktické príklady podnikov zameraných na tímovú prácu – konkrétne na výrobný podnik a odbytovú spoločnosť. Časť publikácie sa venuje aj osobe vedúceho tímu.
Tretia kapitola rozoberá problematiku rozvíjania kompetencií všetkých členov tímu. Tu sú rady, ako zostaviť maticu procesnej spôsobilosti jednotlivých členov tímu, prípadne celého tímu a ako možno uskutočňovať permanentný výcvik čo najbližší praxi. Štvrtá kapitola sa zameriava na vytváranie a riadenie základných tímových procesov. Jednak ide o proces stanovenia cieľov a proces controllingu, ďalej o postupný proces zlepšovania, procesy spätnej väzby. Ale nachádzajú sa tu aj rušivé momenty v procesoch - problémy.
V záverečnej kapitole dominuje práca projektových tímov. Sú tu informácie o zvláštnostiach práce projektových tímov.
Knihu vydalo vydavateľstvo Grada Publishing