BRATISLAVA 12. júla (SITA) - Peoplemetre na meranie sledovanosti televízií na Slovensku nainštalovala v uplynulých dňoch do ôsmich stoviek televízorov agentúra TNS SK, s. r. o. Ako agentúru SITA informoval Jaroslav Kolár z agentúry Neopublic, testovacia prevádzka sa začne 15. augusta a prvé výsledky elektrického merania sledovanosti budú už 15. októbra tohto roka. TNS SK tak s takmer mesačným predstihom v porovnaní s plánom ukončila druhú etapu projektu. Do TV prijímačov v domácnostiach nainštalovali peoplemetre TARIS 5000, ktoré sú postavené na bezdrôtovej GPRS technológii. Vďaka nim sa Slovensko stane prvou krajinou v Európe, kde je meranie televíznej sledovanosti zabezpečené touto technológiou.
TNS SK pred tromi mesiacmi ukončila prieskum, ktorý bol prvou fázou zavádzania peoplemetrov. Prieskum slúžil na získanie reprezentatívnej vzorky a zistenie faktorov, ktoré najviac ovplyvňujú sledovanosť televízií. Peoplemetrový výskum zavedením takzvanej jednotnej meny umožní presné zisťovanie sledovanosti televízií na slovenskom mediálnom trhu, informoval Kolár. Projekt si vyžiada náklady vo výške 55 mil. korún.