Meno Floex si v posledných rokoch na hudobnej scéne u našich západných susedov vydobylo zaslúžený rešpekt a v blízkej budúcnosti sa snáď dočká i pozornosti. Za týmto menom sa ukrýva 23-ročný pražský rodák Tomáš Dvořák, ktorého už dnes môžete nájsť podpísaného napríklad pod remixami Ivana Krala, ZKA4T alebo Monkey Business. Nedávno k výrobkom s označením Floex vďaka vydavateľstvu Quazi Delict pribudol i debutový album.
Pocustone je zbierkou skladieb, ktoré na platforme elektronickej hudby spájajú prvky džezu a vážnej hudby. Kým rytmickú štruktúru zabezpečuje prevažne sampler, zvyšok je mozaikou akustických nástrojov, symfonických pasáží, vokálnych útržkov a ruchov. Dvořákov talent nespočíva len v aranžovaní a produkovaní, sám hrá na klarinet, clavinet, harmoniku, ale aj na fľašiach, škatuliach od topánok či na nožniciach. Vďaka netradične použitým, nielen hudobným nástrojom je výsledok podareným experimentom so zvukom a poslucháčsky atraktívnym objavovaním nových zvukových štruktúr.
Trinásť skladieb tvorí kompaktný celok poskladaný z množstva plôch a nálad. Podobne ako napríklad albumy Cinematic Orchestra vzbudzuje dojem zvukového sprievodu k časovo neohraničenému filmovému predstaveniu, ktoré si poslucháč podľa zvuku vytvára vo vlastnej hlave. Tento proces síce vyžaduje o čosi viac pozornosti, ako u bežného konzumenta elektronickej hudby býva zvykom, no na rozdiel od niektorých experimentov elektro-akustickej hudby ho možno počúvať i prísluchovo.
Pocustone vznikal dva roky, čo sa bezpochyby odrazilo aj na kvalite výsledku. Neobsahuje totiž nič, čo by bolo len druhotriednou výplňou medzi niekoľkými nosnými okamihmi. Aj preto patrí tento album medzi absolútnu špičku v rámci českej elektronickej hudby a dáva tušiť, že ďalšie Floexovo CD už nevyjde len v rámci malého českého nezávislého vydavateľstva.
Autor: Jaroslav Ridzoň(Autor je redaktor www.inzine.sk)