Predajcovia áut poukazujú na Českú republiku, kde dovoz áut nie je obmedzený. "Naši predajcovia v Čechách majú veľký problém predať nové auto," hovorí vedúci predaja firmy Autotrend Viliam Balšam. Podobne sa vyjadrujú aj ďalší predstavitelia automobilových predajcov.
"Uvoľnenie dovozu ojazdených vozidiel by výrazne ovplyvnilo už dnes kritickú situáciu vo vekovosti vozidlového parku aj s jeho negatívnych vplyvom na bezpečnosť cestnej premávky," povedal riaditeľ divízie SET Import a viceprezident Združenia automobilového priemyslu Ľudovít Ujhelyi. "Bolo by to jednoznačne v rozpore s prijatými uzneseniami vlády a programom rozvoja automobilového priemyslu, ktorého cieľom je okrem iného zabezpečiť obnovou automobilového parku zvýšenie úrovne bezpečnosti, ekonomiky a ekologických parametrov cestnej dopravy na Slovensku na úroveň EÚ."
Už v súčasnosti je priemerný vek automobilov na Slovensku takmer 15 rokov. V starých členských krajinách únie je priemer len sedem rokov a v Česku 13. Ročne sa pritom predá len asi 65-tisíc nových automobilov, čo je tiež polovičné číslo v porovnaní s krajinami únie.
Predajcovia sa zhodujú, že pre slovenských zákazníkov je rozhodujúcim faktorom pri kúpe nového auta jeho cena. Ak sa teda otvoria nové možnosti na kúpu lacných áut, nebudú váhať a radšej si vyberú nízku cenu i na úkor kvality. (pcs)