Kúpa staršieho auta sa nemusí vždy vyplatiť. Tým, že kupujeme staršie auto, veľa riskujeme. Podľa riaditeľa Ústavu súdneho inžinierstva Gustáva Kasanického vzniká problém predovšetkým s technickým stavom vozidla. "Môže sa stať, že po kúpe treba veľmi veľa investovať, aby auto prešlo technickou kontrolou," hovorí Kasanický.
Pri kúpe jazdeného auta treba počítať aj s tým, že na aute už niekto pred nami jazdil. Nie každý však má optimálny spôsob jazdy. To znamená, že mohol nadpriemerne opotrebovať motor či prevodovku. O svoje auto sa nemusel majiteľ ani príkladne starať. Nemusel vymieňať olej, či chodiť na pravidelné kontroly.
Jedným z najväčších problémov môže byť pôvod auta. Mnohé autobazáry totiž ponúkajú kradnuté autá. Preto je potrebné, aby sa predajca zaručil, že auto nie je kradnuté a ak náhodou je, vráti peniaze.
Staršie autá majú aj vyššiu spotrebu a nižší výkon ako nové. So staršími autami treba častejšie chodiť na technickú kontrolu. Kým s novým autom dnes väčšinou treba ísť na kontrolu každých 30-tisíc kilometrov, pri starších autách to môže byť aj každých 10-tisíc kilometrov. To všetko predražuje ich prevádzku.
"Ak staršie auto, tak z renomovaného bazáru, kde preveria jeho technický stav so zárukou, že nepochádza z trestnej činnosti," odporúča Kasanický. Zároveň radí, aby sa záujemca o ojazdené auto najprv obrátil na znalca, ktorý má prehľad o cenách a vie posúdiť aj technický stav vozidla. (pcs)