Zo sveta TV: Čas sú peniaze a deti "veľké čísla"

"Deti sú najlepší ľudia na svete!" Aj táto veta spisovateľa Dušana Dušeka zarezonuje v mikulášskej atmosfére vysielania Slovenskej televízie. Deň, ktorý začína pre deti sladkými nádielkami v domácnostiach, domovoch i ústavoch, zavŕši prvý kanál STV večero


Tretí ročník kampane Hodina deťom moderujú ako i minulý rok Alena Heribanová a Andrea Vadkerti. Emília Vášaryová, stála čestná predsedníčka kampane, hovorí: "Deti sú bezbranné, najviac potrebujú našu pomoc, našu lásku."

 

m venovaným slávnostnému začiatku 3. ročníka kampane Hodina deťom.
 
Už po tretíkrát bude môcť každý dospelý poukázať svoju poslednú hodinovú mzdu roka - symbolických 55 korún - na konto kampane, aby tak podporil programy a projekty pre deti a mladých ľudí. Tých je podľa posledného sčítania obyvateľstva na Slovensku viac ako 30 percent.
Počas predchádzajúcich dvoch rokov realizácie projektu sa podarilo vyzbierať 27,5 milióna korún. Nadácia pre deti Slovenska - hlavný organizátor a garant kampane Hodina deťom - za tento čas finančne zabezpečila 372 projektov, ktoré umožňujú vrátiť opustené deti do rodín, podporiť centrá voľného času, chrániť deti pred nebezpečenstvom drog, integrovať hendikepované deti do spoločnosti, podporiť činnosť centier pre týrané deti alebo aj naučiť deti nezištne pomáhať ostatným.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Po prvé
Hlavná myšlienka kampane v roku 1999 - osloviť čo najväčší počet ľudí, aby svoj zárobok za poslednú pracovnú hodinu na prelome tisícročí venovali práve deťom a mladým - pochádza z Anglicka. Vznikla v dielni britskej televízie BBC. Hneď prvý ročník u nás skončil neobvyklým úspechom. Od samého začiatku sa doňho zapojili i významné osobnosti. V televíznych spotoch, za ktoré ich režisér Juraj Johanides získal viacero ocenení, vyzývala k darovaniu naša herecká špička: Emília Vášáryová (čestná predsedníčka kampane), Stano Dančiak, Zita Furková, Emil Horváth ml., Ladislav Chudík, Marián Labuda, Milan Lasica a mnohí iní. Záštitu nad projektom prevzal prezident Rudolf Schuster.

Po druhé
Minuloročný benefičný večer na prvom programe STV sledovalo viac ako 1 200 000 divákov.
Moderátorky 90-minútového programu - Alena Heribanová a Andrea Vadkerti upozornili divákov na možnosť poukázať symbolických 55 Sk aj telefonicky. Počas trvania galaprogramu sa podarilo vyzbierať viac ako 2 milióny korún.

SkryťVypnúť reklamu

Po tretie
Aj na tohtoročný 6. december pripravili organizátori zaujímavý poldruhahodinový program, ktorý STV odvysiela v priamom prenose o 20.00 h na STV 1. Diváci uvidia vystúpenia hercov a populárnych moderátorov v pre nich neobvyklých a nových podobách. Pripravené sú krátke filmy z miest a situácií, kde je pomoc deťom akútnym problémom. Tie sú prestriedané nápaditými vstupmi Maroša Kramára, Kamily Magálovej, Zity Furkovej, Mariána Labudu. Moderátorky Alena Heribanová a Andrea Vadkerti zatancujú v baletných kostýmoch a nebudú chýbať ani čestní hostia - Ladislav Chudík a Milka Vášáryová. O svojich zážitkoch z detstva porozprávajú detským i dospelým divákom herci Jiří Bartoška, Miro Noga, Stano Dančiak, Zuzana Kronerová, Katarína Kolníková, Boris Farkaš, Stanislav Štepka a spisovatelia Daniel Hevier a Dušan Dušek. Tento rok sa pokrstí aj maskot kampane - veselý šašo, ktorého meno vymysleli samotné deti a prezradia ho až v priamom prenose. Slávnostný tón večera zvýrazní pre túto príležitosť pripravená spoločná pieseň našich piatich cirkví v podaní veľkého ekumenického zboru.

SkryťVypnúť reklamu

Maľujeme si nádej
Charitatívna aktivita STV mikulášskym večerom, prirodzene, nekončí. A hoci sa naša verejnoprávna televízia vzdala svojej každoročnej zbierky pre Konto nádeje prostredníctvom televíznych obrazoviek (a prenechala tak priestor pre Nadáciu Markíza), vedenie STV prišlo s novým modelom zbierky. Sériou aukcií obrazov detí z detských domovov a ústavov v Bratislave, Nitre, Banskej Bystrici a Košiciach plánuje získať prostriedky, ktoré Konto nádeje udržia v povedomí verejnosti. Akcia pod názvom Maľujeme si nádej vyvrcholí v prvej polovici decembra, na kedy je naplánovaná predajná vernisáž týchto detských prác. 

Autor: (čort) / Foto: archív NDS

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  5. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  6. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  7. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  8. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 252
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 671
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 199
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 581
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 383
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 204
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 825
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 760
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu