BRATISLAVA 16. augusta (SITA) - S testovacou prevádzkou telemetrického prieskumu sledovanosti televízií na Slovensku - projektu peoplemetrov, sa začalo v nedeľu. Údaje z jednotlivých domácností sa automaticky zbierajú prostredníctvom GPRS pripojenia a po ich kontrole, čistení a spracovaní sa odosielajú odberateľom. Do výskumu je zapojených viac ako 2600 ľudí v 800 domácnostiach. Zloženie panelu je navrhnuté tak, aby čo najpresnejšie odrážal sledovanosť televízie v slovenských domácnostiach, najmä na základe spôsobu príjmu televízneho signálu a vybavenosti televíznou technikou. Prvé výsledky výskumu budú k dispozícii 15. októbra tohto roku.
Testovacej prevádzke, ktorej účelom je otestovať softvér a správanie sa panelu ako celku a jeho jednotlivých členov, predchádzalo podpísanie finálnej zmluvy medzi spoločnosťami PMT a TNS SK. Spoločníkmi PMT sú zástupcovia Slovenskej televízie, komerčných televízií Markíza, Joj a TA3 a Asociácie mediálnych agentúr. Na základe víťazstva vo výberovom konaní v októbri 2002 má projekt peoplemetrového výskumu na starosti agentúra TNS SK. Ročne si projekt vyžiada 55 mil. Sk.
Informáciu agentúre SITA poskytol PR manager TV Markíza Pavol Gmitter.