ného úseku Ladce - Žilina či úseku Prešov - Svinia.
Slovenská správa ciest dokonca podľa Faktora zaevidovala aj petičnú akciu na poslednom úseku Ladce - Žilina pri privádzači Strážov. "Správa ciest postupuje podľa zákona a s vlastníkmi pozemkov nevyjednáva," uviedol v tejto súvislosti Faktor s tým, že ak sa na predaji obe strany nedohodnú, začína sa vyvlastňovacie konanie.
Výstavbu diaľnice podľa neho zdržiava aj pozastavenie vydania územného rozhodnutia v prípade Považskej Bystrice. "Stavebný úrad žiada od správy ciest odsúhlasenie trasy diaľnice s územným plánom mesta, to však musí urobiť mesto," uviedol Faktor. Ďalším problémom sú vynútené investície v hodnote 1,3 miliardy korún na preložky ciest I. triedy, ktoré podľa zákona musia mať ukončený proces posudzovania vplyvov na životné prostredie.
"Aj napriek tomu postupujeme ďalej a zadali sme prípravu dokumentácie na stavebné povolenie, aby získavanie územného povolenia nespôsobilo zdržanie," dodal Faktor. (sita)