Účet sa dá obsluhovať i bez toho, aby ste museli navštíviť pobočku. Dokonca nemusíte vlastniť ani počítač s internetovým pripojením, ani mobilný telefón. Banky poskytujú elektronické služby aj klientom, ktorí majú prístup len k pevnej telefónnej linke a tých je väčšina.Ako to funguje
Na to, aby ste mohli spravovať svoje peniaze prostredníctvom telefónnych centier stačí, ak vlastníte pevnú telefónnu linku alebo mobilný telefón.
Prostredníctvom špeciálnej telefónnej linky sa spojíte
s bankou. Môžete "komunikovať" s automatickým telefónnym operátorom (IVR) alebo s operátorom - zamestnancom banky. Služby IVR sa poskytujú nepretržite - 24 hodín denne, živých operátorov zastihnete zvyčajne vo vymedzených
hodinách.
Aká je ponuka
ČSOB
S bankou sa môžete spojiť prostredníctvom ČSOB Linky 24 na čísle 0850111777. Komunikačný kanál funguje 24 hodín denne. Prostredníctvom služby získajú klienti informácie o zostatku na účte, upozornenie pri dosiahnutí definovaného zostatku, avízo o zaúčtovaní platby, správu o podaní platobného príkazu, informácie o výbere hotovosti v pobočke a správu o nevykonaní platobného príkazu pre nedostatok prostriedkov. Prostredníctvom linky sa nedajú uskutočňovať aktívne platobné operácie.
HVB Bank Slovakia
Telefónservis banky je klientom k dispozícii non-stop na telefónnom čísle 02/59692020. Prostredníctvom tejto služby má klient možnosť získať informácie o stave a histórii účtu, zadávať platby tuzemského platobného styku, trvalé platobné príkazy, povolenia na inkaso a združené platby domácností. Okrem toho získa informácie o aktuálnych kurzoch, produktoch banky, potrebných dokladoch a mnoho ďalších. Proti zneužitiu je Telefónservis zabezpečený štyrmi opatreniami, ktorými sú identifikačné číslo, dvojmiestne číslo, heslo a tajné číslo.
Istrobanka
Prostredníctvom čísla 0850111999 sa klienti dovolajú do Call Centra Istrobanky, kde môžu komunikovať s operátormi počas pracovných dní v pondelok až piatok od 8,00 do 18,00 hod. Mimo tohto času je im k dispozícii automatizovaný hlasový informačný systém Phonebanking ISTROLine na telefónnom čísle 02/54431144 s nepretržitou prevádzkou 24 hodín denne. Prostredíctvom Call Centra môžu klienti zadávať príkazy na úhradu, inkasné príkazy a spravovať trvalé príkazy. Získajú informáciu o stave a obratoch na účte. Informácie o úrokových sadzbách, kurzových lístkoch a ďalšie všeobecné informácie sú prístupné aj neklientom banky. Klienti banky sú pri pasívnych operáciách chránení klientským číslom a heslom, aktívne operácie sú navyše chránené kódom z autentizačného kalkulátora.
Ľudová banka
Poskytuje klientom službu Hot line na telefónnom čísle 02/5921444 v pracovných dňoch od 7,00 do 19,00 hod. Banka prostredníctvom nej poskytuje informácie o aktuálnom stave na účte, úrokoch, kurzoch, produktoch a službách. Informácie o účte sú k dispozícii po overení dohodnutého hesla.
OTP Banka
S automatickým telefónnym operátorom (IVR) banky sa dá spojiť prostredníctvom telefónneho čísla 0850111222 a je dostupný 24 hodín denne. IVR ponúka služby pre zmluvných klientov elektronického bankovníctva, držiteľov platobných kariet a služby s voľným prístupom. Call centrum banky je k dispozícii v pracovných dňoch od 7,00 do 22,00 hod a cez víkend od 8,00 do 16,00 hod. Klienti banky, ktorí sa preukážu osobným identifikačným kódom a autentifikačným kódom získajú informácie o zvolenom účte, termínovanom vklade, obratoch na účte, čerpaní a splátkach úveru, platobnej karte a o blokáciách na účte. Môžu zadávať jednorazový príkaz na úhradu, trvalý príkaz na úhradu v slovenských korunách, zadávať a rušiť povolenie a príkaz na inkaso, zablokovať platobnú kartu, zmeniť limit na platobnej karte. Okrem toho získajú informácie všeobecného charakteru, ktoré sú k dispozícii aj neklientom banky.
Poštová banka
Phone banking banky umožňuje pasívny prístup prostredníctvom IVR a aktívny prístup počas pracovných dní od 7,00 do 19,00 hod a v sobotu od 8,00 do 13,00 hod prostredníctvom telefónneho čísla 0850111666. Užívatelia získajú informácie o zostatku na účte, troch kreditných a troch debetných transakciách. Môžu realizovať prevodný príkaz, zriadiť, meniť a rušiť povolenia na inkaso a trvalý príkaz, blokovať platobnú a dispozičnú kartu.
Slovenská sporiteľňa
S najväčšou slovenskou bankou sa môžu jej klienti spojiť non-stop prostredníctvom telefónneho čísla 0850111888. Služba sa volá Sporotel a klient je prepojený na automatický hlasový systém alebo na operátora. Po dovolaní sa na telefónne číslo klienti môžu aktivovať službu Mailbanking, Mail alebo SMS kuriér. Ďalej môžu zadať jednorazový aj hromadný príkaz na úhradu, založiť, zmeniť alebo zrušiť trvalý príkaz a súhlas s inkasom, meniť identifikačné údaje, získať informácie o kurzoch, zostatkoch a obratoch na účte a všeobecné informácie o bankových produktoch a službách. Na autorizáciu a potvrdenie zadávaných príkazov sa aplikuje využívanie prihlasovacieho hesla, GRID karty a elektronického osobného kľúču.
Tatra banka
Banka poskytuje službu Dialog na telefónnom čísle 02/68661000 alebo 0850111100. Prostredníctvom telefónu sa dajú získať informácie o stave a pohyboch na účte, definovať, meniť a rušiť pasívne doplnkové služby, meniť limity a poistenie na platobnej karte a získavať informácie o produktoch banky. Z aktívnych služieb môžu zadávať vnútrobankové platobné príkazy v slovenských korunách, cudzej mene a medzibankové platobné príkazy v slovenských korunách, trvalé platobné príkazy, inkaso a objednávať, meniť a rušiť elektronické služby. Klientov banky operátor identifikuje GRID kartou a tajným heslom, ktoré pozná len klient a banka.
UniBanka
Prostredníctvom bezplatného telefónneho čísla 0800180180 počas pracovných dní od 7,00 do 20,00 hod môžu klienti banky získavať informácie o stave a obratoch na účte a kurzoch vybraných mien. Môžu zadávať domáci platobný príkaz na úhradu a na inkaso, trvalý platobný príkaz na úhradu, súhlas s inkasom, vypovedať Sporokonto a zadávať žiadosti o vydanie platobnej karty. K dispozícii sú informácie o banke, produktoch, službách a obchodnej sieti. Užívateľ sa pri prihlásení identifikuje.
VÚB
Služba Kontakt s telefónnym číslom 0850123000 umožňuje s bankou komunikovať prostredníctvom automatizovaného hlasového systému alebo operátora. Je k dispozícii 24 hodín denne a poskytuje všeobecné informácie o banke, produktoch, kurzoch a podobne. Klientovi sú po identifikácii k dispozícii všeobecné informácie o banke, jej produktoch a službách, informácie o účtoch a aktívne operácie. Bezpečnosť pri používaní služby Kontakt je zaistená identifikačným číslom, PIN kódom, heslom a osobnými záložnými otázkami. (er)