Deti s poruchami učenia, najčastejšie písania a čítania, potrebujú pri učení špeciálny prístup pedagóga. Často pri učení vyžadujú pomocnú ruku aj od rodičov. Tip, ako im pomôcť lepšie zvládnuť školu, nám poskytol kolektív ZŠ a Gymnázia na Jelačičovej ulici v Bratislave.
NAHRÁVANIE POZNÁMOK
Deti s poruchou čítania majú problém prečítať si po sebe poznámky alebo učivo v učebnici. Čítanie je pre ne namáhavé, zamieňajú si písmenká a potom majú problémy pochopiť význam textu. Podľa učiteľov zo ZŠ Jelačičova im môže veľmi pomôcť nahrávanie poznámok. Rodičia si prečítajú poznámky, ktoré si dieťa urobilo v škole a tie mu potom nahrajú na kazetu. Dieťa ich namiesto úmorného čítania počúva, a ľahšie si učivo zapamätá. Je dobré robiť si kazety na každý predmet zvlášť - v prípade opakovania si totiž dieťa môže spätne pustiť aj niekoľko kapitol učiva dozadu a nemusí sa prelúskavať textami v učebniciach.
Pre deti s poruchou písania, ktoré si zase nevedia dobre napísať poznámky, z ktorých by sa mohli učiť, na škole poskytli tento jednoduchý návod: stačí, ak učiteľ prefotí poznámky žiaka, ktorý si ich robí dobre a má pekné písmo, a tie poskytne dysgrafikovi. Ten sa z nich doma môže bez problémov učiť. (sr)
Ak máte aj vy podobné tipy, ktoré vašim deťom alebo žiakom pomohli pri učení, neváhajte a podeľte sa o ne s našimi čitateľmi. Vaše rady uvítame na e-mailovej adrese sona.rebrova@sme.sk, prípadne na tel. čísle 02/59 233 582.