BRATISLAVA 18. októbra (SITA) - Najsledovanejšou televíziou na Slovensku bola v uplynulý piatok, sobotu a nedeľu súkromná Televízia Markíza. Vyplýva to z prvých zverejnených výsledkov peoplemetrového prieskumu sledovanosti, ktoré agentúre SITA poskytla Laura Frankendorferová, exekutívna manažérka spoločnosti PMT, ktorá projekt uskutočňuje spolu s agentúrou TNS SK. TV Markíza v piatok pozeralo 32,2 percenta, v sobotu 32,4 percenta a v nedeľu 34,1 percenta z celkového počtu divákov sledujúcich televíziu v danom čase. Druhou najsledovanejšou televíziou bola verejnoprávna Jednotka Slovenskej televízie (STV) so sledovanosťou v piatok 22,5 percenta, v sobotu 18,3 a v nedeľu 17,2 percenta. Treťou najsledovanejšou je TV Joj s 13,3 percentami v piatok, 13,2 v sobotu a 13,8 percentami v nedeľu.
Sledovanosť verejnoprávnej Dvojky sa od piatku do nedele pohybovala od 4 do 6,9 percenta, sledovanosť spravodajskej TA3 od 0,8 do 1,3 percenta z celkového počtu divákov sledujúcich televíziu. Slovenskí diváci venujú pozornosť aj vysielaniu zahraničných televízií. České stanice dostupné na území Slovenska zaznamenali sledovanosť od 11,1 do 13,7 percenta, maďarské stanice - od 7,1 do 8 percent a ostatné od 7,2 do 8,2 percenta.
Najsledovanejším programom na Jednotke boli sobotňajšie Góly-body-sekundy (14,6%) vysielané krátko pred 20:00. Na Dvojke bol najsledovanejší sobotňajší zápas ST extraligy medzi HK 36 Skalica a HC Košice (4,8%), ktorý sa začal krátko pred 18:00. Na Markíze boli najsledovanejšie nedeľné Televízne noviny (28%) a v TV Joj nedeľné Noviny (12,9%).
Do výskumu je zapojených 800 domácností, čo predstavuje viac ako 2600 jednotlivcov. Domácnosti vybrali podľa demografického zloženia, podľa spôsobu príjmu televízneho signálu a vybavenosti televíznou technikou. Vybraté domácnosti môžu byť súčasťou projektu maximálne štyri roky. Každoročne sa plánuje obmieňať približne 25 percent respondentov v projekte. Inštalované peoplemetre Taris 500 komunikujú prostredníctvom bezdrôtovej technológie GPRS.