Penzijné poistenie je popri životnom poistení hlavnou obchodnou činnosťou skupiny Aegon na celom svete. Založenie dôchodkovej správcovskej spoločnosti je preto po spustení dôchodkovej reformy a zákonnej možnosti podnikať v oblasti penzijných fondov aj na Slovensku prirodzeným krokom spoločnosti, ktorý nasledoval po založení a rozbehnutí poisťovne.
l Mohli by ste nám predstaviť zakladateľov vašej dôchodkovej správcovskej spoločnosti?
Zakladateľom Aegon, d.s.s., a.s., je Aegon Levensverzekering N.V. so sídlom v holandskom Haagu. Aegon Levensverzekering N.V. je súčasťou koncernu Aegon, ktorý pôsobí na kľúčových trhoch v USA, Kanade, Veľkej Británii a Holandsku. Úspešne pôsobí aj v Maďarsku, Španielsku, Taiwane, Francúzsku, Číne a má zastúpenie aj v Indii. Hlavná obchodná činnosť skupiny je zameraná na penzijné sporenie, životné poistenie a príbuzné sporivé a investičné produkty. Koncern zamestnáva celosvetovo viac ako 28 000 zamestnancov. Čistý zisk koncernu za prvý polrok 2004 dosiahol 790 mil. eur, celkový obrat za prvý polrok 2004 predstavoval 14 215 mil. eur.
l Aké distribučné kanály využijete pri predaji dôchodkového sporenia a aký je cieľový počet sprostredkovateľov?
Pri predaji starobného dôchodkového sporenia bude spoločnosť využívať sieť finančných poradcov pobočky poisťovne Aegon Levensverzekering N.V., sieť depozitára UniBanka, a.s., a partnerské maklérske siete.
Celkovo by sme radi spolupracovali s 1 500 licencovanými sprostredkovateľ-mi starobného dôchodkového sporenia, ktorí budú predávať výhradne náš produkt. Zhruba 500 až 750 z nich by malo pochádzať z radov maklérskych spoločností.
l Koľko klientov sa podľa vás zapojí do dôchodkovej reformy a aký po-diel by ste chceli získať na trhu?
Všeobecne sa predpokladá, že sporenie v rámci starobného dôchodkového sporenia si zvolí polovica súčasnej pracujúcej populácie, t. j. približne 1,2 až 1,4 mil. ľudí.
Našim cieľom je získať 10-percentný podiel na trhu z hľadiska počtu sporiteľov aj z pohľadu spravovaného majetku.
l Čím chcete presvedčiť budúcich dôchodcov, aby sa rozhodli pre vašu spoločnosť?
Produkt starobného dôchodkového sporenia je na Slovensku nový a pre všetky spoločnosti, ktoré ho budú poskytovať rovnaký. Preto faktorom, ktorý bude rozhodovať o úspešnosti tej-ktorej dôchodkovej správcovskej spoločnosti bude predovšetkým jej imidž, značka, dôveryhodnosť a distribučná sieť. Našou devízou je predo-všetkým značka Aegon a medzinárodné skúsenosti nášho koncernu v oblasti správy penzijných fondov, ako aj neustále rastúca a kvalitná sieť obchodných predajcov - sprostredkovateľov.
Dôchodkovú správcovskú spoločnosť a jej produkt budeme samozrejme podporovať aj mediálnou kampaňou. Súčasťou našej firemnej stratégie je aj transparentnosť vzťahov s obchodnými partnermi a klientmi, preto kľúčovým faktorom bude aj pravdivá komunikácia s potenciálnym
klientom dôchodkovej správcovskej spoločnosti o výhodách a nevýhodách vstupu do starobného dôchodkového sporenia.