Podľa výsledkov prieskumu návštevníkov veľtrhov väčšina opýtaných navštevuje priemerne dve až tri výstavné podujatia za rok, pričom viac ako 50 percent návštevníkov sa vopred nijako nepripravuje.
"Štruktúra návštevníkov bezprostredne ovplyvňuje charakter a kvalitu veľtrhu a výstavy," hovorí generálny riaditeľ spoločnosti Veletrhy Brno Jiří Škrla. "Pre organizátora je preto mimoriadne dôležité poznať, s akými predstavami a cieľmi návštevníci do výstavného areálu prichádzajú. Iba tak sa môže správne rozhodnúť, akým smerom sa treba orientovať a akými argumentmi treba podložiť propagačné kampane."
Cieľom návštevníkov veľtrhov alebo výstav typu business to business je hľadanie nových produktov, zdrojov a nápadov (68 %). Len o niečo menej (64 %) opýtaných sa zmienilo o potrebe osviežiť si vedomosti a získať nové informácie pred nadchádzajúcim obchodným rozhodnutím. "Z toho vyplýva, že veľtrhy a výstavy už nie sú obyčajnými výkladnými skriňami a informačnými zdrojmi, ale že sa z nich stávajú miesta, kde sa uskutočňujú schôdzky obchodníkov a odborníkov," pridáva sa k hodnoteniu prieskumu riaditeľka Vzdelávacieho a konferenčného centra Intenzíva Ilona Hegerová.
Z výskumu tiež vyplynulo, že veľtrhy a výstavy majú vysokú prestíž a odborní návštevníci ich považujú za najefektívnejšie marketingové nástroje (r)
Aké sú očakávania návštevníkov veľtrhov a výstav? Odpoveď na túto otázku sa pokúsila nájsť Medzinárodná únia pre veľtrhovú štatistiku CENTREX, preto zorganizovala nadnárodný prieskum. V piatich štátoch strednej a východnej Európy (Poľsko, Ukrajina, Česko, Slovensko, Maďarsko) oslovili spolu 6000 návštevníkov odborných kontraktačných veľtrhov a veľtrhov zameraných na verejnosť.
AKO ČO NAJLEPŠIE USPIEŤ NA VEĽTRHU ALEBO VÝSTAVE *
Odpovedzte si na otázky: Aké sú ciele výstavy, ktorej sa chcem zúčastniť? Čo viem od usporiadateľov? Aké mám dojmy z minulých ročníkov? Čo si môžem na podujatí dovoliť?
- Váš produkt musí byť v súlade s témou veľtrhu a musí sa nachádzať v nomenklatúre podujatia. Po druhé: veľtrh musí zahŕňať predpokladané cieľové skupiny.
- Dôležitý moment pri hľadaní úspechu je vaša schopnosť preniesť podnikateľské ciele na výstavné podujatie.
- Ak je to možné, navštívte vybratú výstavu osobne a utvorte si vlastný obraz. Pozorne sledujte, čo sa deje a porozprávajte sa s vystavovateľmi.
- Informujte sa o sprievodných podujatiach, ako sú odborné kongresy, konferencie, semináre, stretnutia profesijných zväzov, ktoré obyčajne majú pozitívny vplyv na návštevnosť príslušných cieľových skupín.