Ľudia už na veľtrhy nechodia ako na výlet

Podľa výsledkov prieskumu návštevníkov veľtrhov väčšina opýtaných navštevuje priemerne dve až tri výstavné podujatia za rok, pričom viac ako 50 percent návštevníkov sa vopred nijako nepripravuje.

Podľa výsledkov prieskumu návštevníkov veľtrhov väčšina opýtaných navštevuje priemerne dve až tri výstavné podujatia za rok, pričom viac ako 50 percent návštevníkov sa vopred nijako nepripravuje.

"Štruktúra návštevníkov bezprostredne ovplyvňuje charakter a kvalitu veľtrhu a výstavy," hovorí generálny riaditeľ spoločnosti Veletrhy Brno Jiří Škrla. "Pre organizátora je preto mimoriadne dôležité poznať, s akými predstavami a cieľmi návštevníci do výstavného areálu prichádzajú. Iba tak sa môže správne rozhodnúť, akým smerom sa treba orientovať a akými argumentmi treba podložiť propagačné kampane."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Cieľom návštevníkov veľtrhov alebo výstav typu business to business je hľadanie nových produktov, zdrojov a nápadov (68 %). Len o niečo menej (64 %) opýtaných sa zmienilo o potrebe osviežiť si vedomosti a získať nové informácie pred nadchádzajúcim obchodným rozhodnutím. "Z toho vyplýva, že veľtrhy a výstavy už nie sú obyčajnými výkladnými skriňami a informačnými zdrojmi, ale že sa z nich stávajú miesta, kde sa uskutočňujú schôdzky obchodníkov a odborníkov," pridáva sa k hodnoteniu prieskumu riaditeľka Vzdelávacieho a konferenčného centra Intenzíva Ilona Hegerová.

Z výskumu tiež vyplynulo, že veľtrhy a výstavy majú vysokú prestíž a odborní návštevníci ich považujú za najefektívnejšie marketingové nástroje (r)

Aké sú očakávania návštevníkov veľtrhov a výstav? Odpoveď na túto otázku sa pokúsila nájsť Medzinárodná únia pre veľtrhovú štatistiku CENTREX, preto zorganizovala nadnárodný prieskum. V piatich štátoch strednej a východnej Európy (Poľsko, Ukrajina, Česko, Slovensko, Maďarsko) oslovili spolu 6000 návštevníkov odborných kontraktačných veľtrhov a veľtrhov zameraných na verejnosť.

SkryťVypnúť reklamu

AKO ČO NAJLEPŠIE USPIEŤ NA VEĽTRHU ALEBO VÝSTAVE *

 Odpovedzte si na otázky: Aké sú ciele výstavy, ktorej sa chcem zúčastniť? Čo viem od usporiadateľov? Aké mám dojmy z minulých ročníkov? Čo si môžem na podujatí dovoliť?

  • Váš produkt musí byť v súlade s témou veľtrhu a musí sa nachádzať v nomenklatúre podujatia. Po druhé: veľtrh musí zahŕňať predpokladané cieľové skupiny.
  • Dôležitý moment pri hľadaní úspechu je vaša schopnosť preniesť podnikateľské ciele na výstavné podujatie.
  • Ak je to možné, navštívte vybratú výstavu osobne a utvorte si vlastný obraz. Pozorne sledujte, čo sa deje a porozprávajte sa s vystavovateľmi.
  • Informujte sa o sprievodných podujatiach, ako sú odborné kongresy, konferencie, semináre, stretnutia profesijných zväzov, ktoré obyčajne majú pozitívny vplyv na návštevnosť príslušných cieľových skupín.

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 923
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 203
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 105
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 514
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 2 762
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 681
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 406
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 282
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu