"Takéto zvýšenie finančných prostriedkov v rezorte tu nebolo na medziročnej báze za posledných 15 rokov. Takýto postup však treba urobiť znova," uviedol dnes minister školstva v relácii rádia Expres Bez rešpektu.
Podľa výsledkov prieskumu OECD, znalosti slovenských žiakov sú z 40 skúmaných krajín na priemernej úrovni. Minister považuje za dôležité porovnávať vedomosti žiakov spolu s ekonomickou výkonnosťou. "Naše výsledky sú lepšie ako v USA, Talianku a Nórsku, kde tie investície na žiaka sú približne desaťnásobné," zdôraznil Fronc.
Zvýšenie kvality výučby podľa jeho slov neprinesú nové učebnice, ale prístup učiteľov. "Chýba priestor na samostatnosť žiakov, aby sa mohli prejaviť. Napomôcť by mala obsahová reforma. Niektoré veci už robím, nová maturitná skúška je súčasťou tejto reformy," zdôraznil.
Fronc by chcel prijať kľúčový zákon k reforme v priebehu budúceho roka, pričom úspechy sa podľa jeho slov prejavia až za ministrovania jeho nástupcu.
V systéme odmeňovania učiteľov chce naďalej podporovať zvýšenie platov pre nastupujúcich učiteľov. "Keď zvýšime medziročne plat o 2000 korún, je to určite skok, najmä pre mladých ľudí," domnieva sa Fronc.