Bratislava 27. decembra (TASR) - Divákov aj počas sviatkov najviac zaujímalo televízne spravodajstvo, vysokú sledovanosť však zaznamenali aj tradičné a známe rozprávkové tituly.
Spomedzi spravodajských relácií sú opäť najsledovanejšími Televízne noviny na TV Markíza, ich sledovanosť na druhý sviatok vianočný dosiahla 34,3 percenta pri trhovom podiele 69,7 percent. Aj diváci TV JOJ počas sviatkov venovali najväčšiu pozornosť spravodajstvu, Noviny TV JOJ dosiahli v sobotu 15,5 percenta a v nedeľu 16,6 percenta sledovanosti. Trhový podiel mali 32,9 a 31,8 percenta. Naopak, Správy Slovenskej televízie skončili so 14,6 percentami na treťom mieste v rebríčku ponuky verejnoprávnej televízie za šouprogramom a animovaným filmom.
Z vianočnej ponuky Markízy najviac divákov upútali známe rozprávky - ruský Mrázik s 22,7 percentami a 53,3 percentným trhovým podielom, Princezná so zlatou hviezdou - 21,8 percentami, či Perinbaba s 20,5 percentami. Z filmových titulov nasledovali Mesto anjelov - 17,2 percenta, film Druhá alebo prvá - 15,6 percenta i české tituly Ako dostať otecka do polepšovne - 15,5 percenta, či Pelíšky s 13,3 percentami. Nedeľná Hodina pravdy dosiahla sledovanosť 19,2 percent.
Do prvej päťky JOJky sa dostali filmy Anna a kráľ - 7,7 percenta, Tanec s vášňou - 5,4 percenta a Sestry v akcii s 5,1 percentami. Nadpriemerné trhové podiely tiež podľa hovorcu TV JOJ Ľudovíta Tótha dosiahli rozprávky Jazerná kráľovná, Kúzelný mešec, Strakonický gajdoš a československý sci-fi seriál Návštevníci.
Verejnoprávna STV prilákala počas Vianoc najviac divákov programom Slovensko hľadá SuperStar, ktorého sledovanosť sa pohybovala na hranici 25 percent s trhovým podielom takmer 48 percent. Druhým najúspešnejším programom bol americký animovaný film Život chrobáka, ktorý na Štedrý večer sledovalo 15,2 percenta divákov - takmer 700 tisíc ľudí. O tretiu priečku v sledovanosti sa Správy STV podelili so športovým spravodajstvom, ktoré večer pred Štedrým dňom sledovalo 14,9 percenta ľudí a vianočnou Poštou pre teba so 14,4 percentami. Na druhý sviatok vianočný bola najúspešnejším programom STV extra Svadba snov so sledovanosťou 12,57 percent - 580 tisíc divákov. Premiéru novej slovenskej rozprávky z koprodukčnej dielne STV Zlatý hlas sledovalo 8,5 % divákov - asi 390 tisíc ľudí. Na Štedrý deň o polnoci sledovalo priamy prenos z bohoslužby takmer šesť percent divákov - 272 tisíc ľudí, podiel na trhu bol až 32 percent. Priamy prenos Urbi et Orbi z Vatikánu sledovalo na druhý deň 7,5 percenta divákov - 344 tisíc ľudí.
"V zásade možno konštatovať, že si všetky televízie počas vianočných sviatkov udržali svoje obvyklé priemerné podiely na trhu a nedošlo medzi nimi k významným zmenám pozícií," povedal člen manažmentu STV pre vzťahy s verejnosťou Branislav Zahradník. Údaje o sledovanosti vyplývajú z peoplemetrových výskumov, zdroj PMT/TNS SK.