Veľa obchodov začne zlacňovať tovar až po Novom roku. Potrebujú sa zbaviť starých zásob.
FOTO SME - MIRKA CIBULKOVÁ
Veľa obchodov v Bratislave začne zlacňovať tovar až po Novom roku. Tradície výpredajov prišli na Slovensko spolu s veľkými obchodnými reťazcami. Podľa obchodníkov niektorí zákazníci na ne vyslovene čakajú. Nevýhodou výpredajov je menší výber. Tieto akcie však pomáhajú obchodníkom preklenúť aj takzvané hluché obdobie, ktoré nasleduje po Vianociach.
V bratislavskom Auparku sú zľavy zatiaľ len v niektorých butikoch, aj to len na šatstvo. Ľudí tam však včera bolo veľa. "Nemohli sme kúpiť čižmy, preto sme prišli sem. Nie je to kvôli zľavám," povedala 18-ročná Martina z Nitry.
Od zajtra začnú veľké zľavy v obchode pre čerstvé mamičky a bábätká a u Baťu. Včera mali zatvorené, predavačky vnútri menili ceny. Väčšina ľudí nakupuje pred aj po sviatkoch. "Niečo musí byť pod stromčekom, aj keď po Vianociach sú veci zlacnené," povedala 52-ročná Daniela.
Veľký výpredaj sa začal v butiku Mango. Ženy stáli v rade na šatňu aj na pokladňu. "Do kabínky si môžete zobrať maximálne päť kusov," upozorňovala takmer každú predavačka."Samozrejme, že som tu kvôli zľavám," povedala 24-ročná Katarína skúšajúca si čierne nohavice.
Výpredajovú horúčku zatiaľ nebadať vo všetkých košických obchodoch. Aj keď toho roku sa v niektorých obchodných reťazcoch začal rozbiehať už pred Vianocami.
Medzi prvými bola napríklad Terranova. Ako nám povedala vedúca obuvi Reno v OC Optima Emília Vargová, so zľavami začali už v polovici decembra, do Vianoc zlacňovali v troch etapách. "Myslím si, že sa nám to oplatilo," povedala.
Väčšina obchodov nezlacnila tovar celoplošne, ale iba vybrané druhy výrobkov. Veľké zľavy spúšťa už tradične hneď po sviatkoch španielsky konfekčný reťazec Mango. Včera jeho priestory doslova praskali vo švíkoch. "Mala som vyhliadnuté jedny čižmy, ale zlacneli len o máličko," sťažovala sa dievčina. Niektoré veci však zlacneli až o sedemdesiat percent. Väčšinou však išlo o kúsky z letnej alebo jesennej kolekcie.
S veľkými zľavami obuvi a textilu, až o 50 percent, prišlo aj košické Tesco. Lacnejšie boli aj darčekové kazety s kozmetikou.
Odborníci však varujú, výpredaje lákajú aj na nákup zbytočností. (mož, hra, r)