TRENČÍN - Až 85 percent Trenčanov považuje za najväčší problém Trenčína zhoršujúcu sa dopravnú situáciu v krajskom meste. Vyplýva to z prieskumu verejnej mienky, ktorý v rámci plánu hospodárskeho a sociálneho rozvoja Trenčína uskutočnila Nadácia F. A. Hayeka.
Práve do oblasti dopravy by sa v najbližších piatich až siedmich rokoch mali v Trenčíne investovať miliardy korún. Železnice Slovenskej republiky plánujú na území mesta modernizáciu železničnej trate, ktorej náklady sa majú pohybovať zhruba na úrovni 3,2 miliardy korún.
Mesto zároveň rokuje so Slovenskou správou ciest o preložke štátnej cesty I/61, ktorá by mala viesť po novom moste ponad Váh. Vybudovanie druhého cestného mostu v Trenčíne by tak zaplatil štát. Celkovú investíciu súvisiacu s preložkou cesty vrátane viacerých mimoúrovňových križovaní a kruhových objazdov odhaduje viceprimátor Trenčína Anton Boc na 2,8 miliardy korún.
S výstavbou mosta by sa podľa neho mohlo začať už v roku 2006. Zrejme najnáročnejšou akciou v oblasti dopravy by však malo byť vybudovanie juhovýchodného obchvatu, ktorý by malo financovať mesto. Juhovýchodný obchvat by mal obchádzať mesto preklenutím horského hrebeňa Breziny, a tak odbremeniť centrum Trenčína od stále stúpajúceho počtu automobilov v meste. V rozpočte na nasledujúci rok už poslanci vyčlenili 33,5 milióna korún na vypracovanie projektovej dokumentácie a výkup pozemkov. Stavebné práce na obchvate by sa podľa Boca mali začať pravdepodobne v roku 2009.
Súčasťou štúdie koľajovej dopravy, ktorú mesto Trenčín vypracúva, je aj myšlienka, že by spolu s cestným juhovýchodným obchvatom vyrástol i obchvat železničný. Podľa viceprimátora Boca by až 60 percent koľají železničného obchvatu tvorili jestvujúce koľaje ŽSR, ktoré sú dnes na území mesta. Po dobudovaní zvyšných tratí by tak podľa Boca vznikol dopravný priestor, "ktorý by nemal kolízne body s cestami a bol by preto bezpečný". (mp)