Situáciu v Trenčíne by mala zmeniť generálka dopravy

TRENČÍN - Až 85 percent Trenčanov považuje za najväčší problém Trenčína zhoršujúcu sa dopravnú situáciu v krajskom meste. Vyplýva to z prieskumu verejnej mienky, ktorý v rámci plánu hospodárskeho a sociálneho rozvoja Trenčína uskutočnila Nadácia F. ...

TRENČÍN - Až 85 percent Trenčanov považuje za najväčší problém Trenčína zhoršujúcu sa dopravnú situáciu v krajskom meste. Vyplýva to z prieskumu verejnej mienky, ktorý v rámci plánu hospodárskeho a sociálneho rozvoja Trenčína uskutočnila Nadácia F. A. Hayeka.

Práve do oblasti dopravy by sa v najbližších piatich až siedmich rokoch mali v Trenčíne investovať miliardy korún. Železnice Slovenskej republiky plánujú na území mesta modernizáciu železničnej trate, ktorej náklady sa majú pohybovať zhruba na úrovni 3,2 miliardy korún.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Mesto zároveň rokuje so Slovenskou správou ciest o preložke štátnej cesty I/61, ktorá by mala viesť po novom moste ponad Váh. Vybudovanie druhého cestného mostu v Trenčíne by tak zaplatil štát. Celkovú investíciu súvisiacu s preložkou cesty vrátane viacerých mimoúrovňových križovaní a kruhových objazdov odhaduje viceprimátor Trenčína Anton Boc na 2,8 miliardy korún.

S výstavbou mosta by sa podľa neho mohlo začať už v roku 2006. Zrejme najnáročnejšou akciou v oblasti dopravy by však malo byť vybudovanie juhovýchodného obchvatu, ktorý by malo financovať mesto. Juhovýchodný obchvat by mal obchádzať mesto preklenutím horského hrebeňa Breziny, a tak odbremeniť centrum Trenčína od stále stúpajúceho počtu automobilov v meste. V rozpočte na nasledujúci rok už poslanci vyčlenili 33,5 milióna korún na vypracovanie projektovej dokumentácie a výkup pozemkov. Stavebné práce na obchvate by sa podľa Boca mali začať pravdepodobne v roku 2009.

SkryťVypnúť reklamu

Súčasťou štúdie koľajovej dopravy, ktorú mesto Trenčín vypracúva, je aj myšlienka, že by spolu s cestným juhovýchodným obchvatom vyrástol i obchvat železničný. Podľa viceprimátora Boca by až 60 percent koľají železničného obchvatu tvorili jestvujúce koľaje ŽSR, ktoré sú dnes na území mesta. Po dobudovaní zvyšných tratí by tak podľa Boca vznikol dopravný priestor, "ktorý by nemal kolízne body s cestami a bol by preto bezpečný". (mp)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  4. Probiotiká nie sú len na trávenie
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  8. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 311
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 715
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 685
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 298
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 810
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 305
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 755
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 538
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu