"Vulgárnosť v literatúre treba odlíšiť od vulgárnosti, ktorá je vrodená literátskej profesii," začína svoju esej Vulgárnosť v literatúre Aldous Huxley. Kritici Peter Darovec a Marta Součková nezávisle od seba prezentujú svoje názory na najnovšiu prózu Tomáša Horvátha Antikvariát, pričom obaja dochádzajú k vzácne zhodnému výslednému konštatovaniu. Filozof a estetik Peter Michalovič síce tvrdí, že nie je človekom, ktorý dôveruje cenám, no ako vlaňajší, historicky prvý laureát Ceny Romboidu, iste nielen zo slušnosti, udeľuje práve tomuto oceneniu výnimku. V závere rozhovoru, ktorý sa venuje predovšetkým stavu našej literárnokritickej reflexie, sa dozvieme, koho si vie on predstaviť ako ďalšieho držiteľa ceny tohto mesačníka. Ten prináša v tomto poslednom vlaňajšom čísle aj ukážky z tvorby Dušana Mitanu či Jána Buzássyho, recenzie a ďalšie pravidelné rubriky, ako aj "prelistovávanie v sivej kôre" Zlaté časy, zlaté šesťdesiate od Juraja Mojžiša. Popri pokračovaní komentovania Kalendára Rudolfa Filu na celý rok (tentoraz Martin Kaňuch) sa v oblasti výtvarného umenia prezentuje aj Jiří Olič, ktorý sa venuje najmä fenoménu Alén Diviš.
Reč síce bola o poslednom čísle roku 2004, no Romboid aj teraz pripravil ešte jedno - bonusové. V projekte Časopis v časopise v ňom predstavuje poľské umelecké periodikum Studium a prostredníctvom neho literárnu tvorbu predovšetkým mladších poľských autorov z mimovaršavského tvorivého zázemia. Po českom Hostovi, slovinskej Apokalipse a maďarskom Jelenkore je to ďalší podnetný diel projektu, ktorý jeho gestorka Stanislava Chrobáková Repar označuje ako pokus vzájomne sa dopĺňať a obohacovať individuálnymi odchýlkami od predpokladaného, ale nejestvujúceho stredu európskej (či svetovej) literatúry. (ba)