NextiraOne je od konkrétneho technologického dodávateľa nezávislý integrátor podnikových komunikačných riešení. Zároveň si však udržuje strategické partnerstvá s niekoľkými spoločnosťami. Každé riešenie je v konečnom dôsledku postavené na konkrétnej technológii alebo kombinácii technológií. Podstata riešenia, ktoré sa podieľa na tvorbe hodnoty organizácie leží však vo výbere optimálnej technológie a jej integrácie do konkrétneho prostredia. A tu prichádzame ku kľúčovej otázke - ktorá technológia je optimálna?
Správnu odpoveď hľadáme v rozhovore s Ing. Richardom Trinkewitzom, generálnym riaditeľom NextiraOne Slovakia, s.r.o.
Najskôr musíme rozpoznať potreby organizácie. Ak sa zúžia len na podporu procesov, efektívne riešenie je možné navrhnúť pomerne rýchlo. Môže však mať za dôsledok podporu neefektívnosti, pokiaľ organizácia nemá dokonale zvládnutú svoju organizačnú výstavbu. Náš prístup sa orientuje podľa plnenia poslania organizácie a jej strategických cieľov. S takýmto prístupom musí efektívne riešenie vyhovovať omnoho komplexnejším podmienkam.
V kontexte tohto prístupu je zrejmé, že voľba správnej technológie resp. technológie konkrétneho výrobcu predstavuje len jeden z krokov. Zákazník dostane riešenie založené na technológii od konkrétneho z našich strategických partnerov. Ale ktorá to bude technológia, od ktorého výrobcu - to si určuje zákazník sám, svojimi reálnymi potrebami a prostredím, do ktorého má byť riešenie integrované. My sme tí, ktorí majú schopnosť business potreby zákazníka transformovať na technologické požiadavky a tieto naplniť riešením, ktoré je schopné podporovať strategické ciele nášho zákazníka.
O konvergencii hlasu a dát sa hovorí už dlho. Každý by chcel riešenia s pridanou hodnotou. Ako sa dnes dá maximálne využiť potenciál moderných komunikačných riešení v podnikovom sektore?
Konvergencia hlasu a dát nevznikla samovoľne. Tento technologický fenomén bol vynútený obchodnými potrebami organizácií a absorbciou nových médií a aplikácií, ktoré sa stali nevyhnutnými pre získanie konkurenčných výhod v boji o zákazníka. Konvergentné technológie v sebe ukrývajú obrovský potenciál. Tento potenciál je možné naplno využiť len spôsobom, ktorý som už spomínal. Prínos z nasadenia konvergentných technológií je individuálny pre rozdielne typy organizácií. V podstate je ho možné rozdeliť na:
* úsporu investičných a prevádzkových nákladov
* zvyšovanie produktivity práce a zlepšenie využívania zdrojov organizácie
* zavádzanie nových typov a úrovní služieb s cieľom dlhodobého zabezpečovania konkurenčnej výhody organizácie.
Čo znamená vo vašom ponímaní poskytovať globálny servis a podporu, ktoré zmenia štandardnú úroveň v odvetví?
Význam týchto slov najlepšie poznajú organizácie s nadnárodným pôsobením, ktoré majú svoje prevádzky vo viacerých krajinách a potrebujú mať garantované poskytovanie služieb a podpory pre ich informačné a komunikačné systémy konzistentne v každej krajine, kde pôsobia. Dôležitosť konzistencie a homogénnosti poskytovaných služieb sa stáva ešte dôležitejším kritériom pre organizácie, ktoré sa zbavili bremena vlastného riadenia ICT prostredníctvom jeho outsourcingu.
Pokiaľ takáto organizácia otvára nové zastúpenie v ďalšej krajine, nevyhnutne potrebuje takého partnera, na ktorého rovnorodosť úrovní služieb, ich parametrov a spôsobu poskytovania sa môže spoľahnúť.
Meniace sa potreby vedú k zvýšenému dopytu po vertikálne prepojených riešeniach napríklad v oblasti podnikového riadenia, zabezpečenia alebo mobility. Znamená to, že celý systém je potrebné prepracovať, alebo sa dokážu nájsť cesty ako prepojiť aj doteraz nekompatibilné riešenia a pritom zaručiť škálovateľnosť, dostupnosť a spoľahlivosť?
Meniace sa potreby predstavujú evolučný proces. Rovnako je tomu aj v technologických riešeniach. Obdobie masovej modernizácie infraštruktúry organizácií z dôvodu zavádzania moderných technológií už dávnejšie skončilo. Dnes prevláda snaha maximálne využívať a optimalizovať to, čo organizácia má a do čoho v minulosti investovala nemalé prostriedky. Pre prípady spájania nespojiteľných systémov je odpoveďou XML technológia. Princíp leží v premostení systémov, ktoré používajú rozdielne protokoly alebo majú proprietárnu architektúru. Táto problematika je typickou situáciou, v ktorej jedine spoločnosť nezávislá od technologických výrobcov, akou je práve NextiraOne, dokáže hájiť reálne potreby zákazníkov. Konkrétne to znamená maximálne využiť to, čo organizácia vlastní (a možno ani nevyužíva) a uprednostniť integráciu pred výmenou. Treba však povedať, že nie je možné úplne vylúčiť výmenu niektorých prvkov infraštruktúry.
NextiraOne Slovakia bola pôvodne súčasť Alcatelu, preto je samozrejmé, že má záujem naďalej stavať na svojich hlasových platformách. Aj keď je hlasová komunikácia hneď po osobnom stretnutí najdôveryhodnejším spôsobom, predsa len, nedostáva sa IP telefónia do úzadia na úkor mobility?
Otázka nestojí tak , ktorá technológia je lepšia alebo horšia, alebo ktorá technológia nahradí inú technológiu. Nesporne každá technológia má rovnako svoje prednosti, ako aj svoje obmedzenia. Dnes jednotlivé komunikačné technológie existujú vedľa seba, veľmi často sú komplementárne a každá vyhovuje určitému profilu požiadaviek.
Tak ako riešenia mobility vyhovujú istým profilom požiadaviek, tak isto aj IP telefónia. Navyše riešenia pre teleworking a homeworking si vyžadujú integráciu oboch týchto technológií.
Aj používateľ "long distance calls" mobilných operátorov pri volaní využíva kombináciu oboch týchto technológií.
Aplikácia rozdielnych technológií do konkrétnych riešení na základe poznania reálnych potrieb užívateľa je nevyhnutný logický prístup, ktorý NextiraOne rešpektuje pri návrhu komunikačných riešení pre svojich zákazníkov.
Bezpečnosť sa dostala do úplného čela záujmu každej korporátnej komunikačnej infraštruktúry. Rastie záujem integrovať bezpečnostné aspekty do existujúcej dátovej a hlasovej komunikačnej infraštruktúry. Ako dokáže NextiraOne pomôcť v oblasti ako je definícia bezpečnostnej politiky, plánovanie alternatív, postupov pre obnovu systému, bezpečnostný audit a analýza rizík?
Riešenia a služby bezpečnosti ICT infraštruktúry pre nás predstavujú jednu zo strategických rozvojových oblastí. Profilácia našej spoločnosti ako technologicky nezávislého integrátora v tomto kontexte znamená, že sme museli zvládnuť a absorbovať bezpečnostné technológie viacerých výrobcov. Týmto zabezpečuje pre svojich zákazníkov istotu, že v audite, návrhu, následne implementácii bezpečnostnej politiky na procesnej a technologickej úrovni nezostane zamaskovaná diera. Proces neustáleho rozširovania know-how v tejto oblasti vyústil na Slovensku do akvizície spoločnosti CORE Computer, ktorá má práve v tejto oblasti dlhoročné skúsenosti a širokú expertízu. Akvizícia pomôže hlavne zákazníkom, ktorý si riešia svoju komunikačnú infraštruktúru. Pri hľadaní dodávateľa pre jej riešenia nájdu v jednej organizácii profesionálneho partnera, ktorý je schopný navrhnúť architektúru riešenia tak, aby jej dielčie časti maximálnym spôsobom zodpovedali nárokom, ktoré vychádzajú z potrieb ich organizácie.
Inými slovami, riešenie sa prispôsobí potrebám a nie potreby riešeniu.
Koľko ste mali ku koncu roku 2004 na Slovensku zákazníkov a z akých oblastí?
Na slovenskom trhu máme od roku 1991 viac ako 2000 zákazníkov a viac ako 3500 inštalovaných zákazníckych lokalít. Naše komunikačné riešenia využívajú zákazníci zo všetkých oblastí trhu - organizácie a inštitúcie štátnej správy, banky a poisťovne, priemyselné podniky a podniky služieb, ako aj telekomunikační operátori - a veľkosti - rovnako veľké podniky a organizácie, ako aj malé a stredné podniky.