BRATISLAVA 20. decembra (SITA) - Zavedenie peoplemetrového meranie sledovanosti televízií na Slovensku považujú predstavitelia televízie Global za veľmi dôležité. Ako informoval na dnešnej tlačovej besede generálny riaditeľ tejto televízie Richard Rybníče
SITA
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
k, o peoplemetroch rokovali už niekoľkokrát s ústredným riaditeľom Slovenskej televízie Milanom Materákom, ako aj zástupcami TA3. V súčasnosti s Materákom pripomienkujú konkrétne zmluvné riešenie zavedenia peoplemetrov. Predpoklad je taký, že by vzniklo občianske združenie alebo obchodná spoločnosť, v ktorých by mali zastúpenie jednotlivé televízne subjekty a v momente zmluvnej dohody by spoločne vyhlásili tender na prevádzkovanie peoplemetrov, konštatoval Rybníček.
Vladimír Železný v tejto súvislosti uviedol, že nemajú problém komunikovať aj s predstaviteľmi televízie Markíza. Podľa Železného by sa mali uskutočniť rokovania zástupcov všetkých televízií a ich právnikov o tejto veci. Nemyslí si, že by bolo dobré, keby sa nedohodli a fungovalo by viac peoplemetrových meraní. V takom prípade by bolo dôležité, koho uznajú agentúry predávajúce reklamu prípadne aj združenie značkových výrobcov. Podčiarkol ďalej, že peoplemetrové meranie je dôležité nielen pri predaji reklamy, ale aj pri správnom "programovaní" televízie.
Predstavitelia TV Global, ktorá bude od jari používať nový názov JOJ TV, informovali aj o tom, že zatiaľ zostane sídlo televízie v Košiciach. Počíta sa však s vybudovaním plnohodnotného televízneho štúdia, silného spravodajstva a obchodného oddelenia v Bratislave. Predaj reklamného času pre JOJ TV bude zabezpečovať spoločnosť Mag Media a.s., ktorá vznikne v januári. Na jej čele bude stáť Juraj Priečenský. Ten pôsobil ako výkonný riaditeľ spoločnosti Media Direction a predtým ako vedúci obchodného centra reklamy TV Markíza.