Sledovanosť by mali sledovať peoplemetre

BRATISLAVA – Podľa prieskumu združenia VISIO, ktoré robí prieskumy pre televíziu Markíza, mala Markíza v 47. týždni sledovanosť 52,1 %, v tom istom týždni však podľa prieskumu, ktorý pripravuje STV, mala Markíza len 41,8 %. Presný údaj, ktorý je hl


ILUSTRAČNÉ FOTO SME – ĽUBOŠ PILC



BRATISLAVA – Podľa prieskumu združenia VISIO, ktoré robí prieskumy pre televíziu Markíza, mala Markíza v 47. týždni sledovanosť 52,1 %, v tom istom týždni však podľa prieskumu, ktorý pripravuje STV, mala Markíza len 41,8 %. Presný údaj, ktorý je hlavne pre dodávateľov reklamy dôležitý, na Slovensku neexistuje.

Kým západná Európa používa na určovanie sledovanosti relatívne najpresnejšie peoplemetre už niekoľko rokov, na Slovensku stále prevláda denníčkový systém alebo zisťovanie prostredníctvom telefonátov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Bez peoplemetrov sme ako bez rúk. Až keď tu budú peoplemetre, budeme investovať do pôvodnej tvorby,“ tvrdí Vladimír Železný, ktorý chce z TV Global vytvoriť konkurenčnú televíziu Markízy. „Denníčkový systém slúži najsledovanejšej televízii. Keď si rodina sadne k denníku a premýšľa, čo sledovala v poslednom týždni, spomenie si len na prevažujúce sledovanie. Ale to, že počas filmu niekoľkokrát prepli na inú televíznu stanicu, už nezaznačia. V Európe denníky posilňovali hlavného vysielateľa o 9-11 percent. Pri nástupe peoplemetrov sa tie pomery zmenili,“ povedal Železný.

Tri za peoplemetre

Za zavedenie peoplemetrov je aj STV a TA3, s ktorými sa Global predbežne dohodol na spoločnom úsilí za vybudovanie peoplemetrov.

„Predpokladáme vznik občianskeho združenia alebo obchodnej spoločnosti so zastúpením jednotlivých televíznych subjektov. Vo chvíli, keď dôjde k zmluvnej dohode, spoločne vyhlásime tender na prevádzkovanie peoplemetrov,“ povedal Richard Rybníček, generálny riaditeľ TV Global.

SkryťVypnúť reklamu

Pri STV by peoplemetre slúžili aj na to, aby zistili, kto platí a kto neplatí koncesionárske poplatky. „Televízie potrebujú presné a jednotné dáta pre zadávateľov reklamy. Peoplemetre pomôžu upraviť situáciu na reklamnom trhu a ukážu skutočnú,“ povedal generálny riaditeľ TA3 Martin Lengyel. On sám je ochotný ísť do projektu, ktorý navrhuje Železný, a to aj v prípade, že Markíza alebo STV odmietnu. „Je dôležité, aby sa projekt čo najskôr spustil,“ dodal. Stanovisko Vladimíra Repčíka k tomu, či aj Markíza pristúpi k peoplemetrom, sa nám nepodarilo získať.

Môžu ohroziť Markízu

„Peoplemetre najmenej pomôžu televízii Markíza. Vždy pomáhajú slabším, respektíve pomáhajú, ak je trh rozvinutý a ide o detaily,“ tvrdí riaditeľ vydavateľstva Strategie Pavel Hapák.

SkryťVypnúť reklamu

„Meranie sledovanosti pomocou peoplemetrov by prinieslo objektívnejšie kritériá pre reklamné agentúry, ktoré by tak vedeli lepšie posúdiť, kam a kedy sa im oplatí investovať, hovorí riaditeľka kancelárie licenčnej rady Jarmila Grujbárová. Podľa nej by na zavedenie peoplemetrov mali tlačiť všetci, ktorí podnikajú v reklame. „Nevidím nijaké zábrany. Ani zo strany STV, ktorá tvrdila, že nemôže vstupovať do združení. Podľa občianskeho zákonníka to je možné. Ani financie by nemali byť neprekonateľným problémom, náklady na zavedenie peoplemetrov si môžu televízie medzi sebou rozdeliť,“ povedala Grujbárová.

MIRKA HOROBOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 6 711
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 095
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 264
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 667
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 028
  6. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 2 008
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 812
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 539
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu