Trať pri Istanbule meria 5,340 km, prejdú po nej 58 kôl, dovedna 309,720 km. Pokračuje trend výstavby okruhov mimo Európy, formulu 1 chce v budúcich rokoch privítať aj Mexiko, Južná Afrika či India, ktorá má svojho prvého jazdca
v majstrovstvách sveta Naraina Karthikeyana v tíme Jordan.
V Číne si pochvaľujú trať, ktorú vybudoval na okraji Šanghaja známy nemecký staviteľ Hermann Tielke. Teraz si ju môže vyskúšať každý záujemca. Predtým treba absolvovať lekársku prehliadku, zaplatiť kauciu 20 000 juanov (asi 60 000 korún) a trať sa otvára. Organizátori ponúkajú dva typy vozidiel. Jazda na sériovom BMW stojí na každé kolo 100 juanov (cca 300 korún), kým jeden okruh za volantom vlastného automobilu vyjde 300 juanov (cca 900 korún). Najdrahšia je jazda v monoposte formuly 1 Renault s obmedzeným výkonom motora, za pätnásťminútovú zábavu platia záujemcovia 1500 juanov (cca 4500 korún).
Vedenie mesta Šanghaj hľadá rôzne spôsoby komerčného využitia trate, ktorej výstavba stála v prepočte okolo 6 miliárd korún.