Štúdium cudzej reči je stály, dlhodobý proces

Vhodný výber jazykového kurzu a medzinárodnej jazykovej skúšky prinášajú úžitok zamestnancovi aj zamestnávateľoviZnalosť angličtiny má stále väčší vplyv na výkonnosť a efektívnosť firiem v celej Európe. Mnohé nadnárodné spoločnosti sa na angličtinu ...

Vhodný výber jazykového kurzu a medzinárodnej jazykovej skúšky prinášajú úžitok zamestnancovi aj zamestnávateľoviZnalosť angličtiny má stále väčší vplyv na výkonnosť a efektívnosť firiem v celej Európe. Mnohé nadnárodné spoločnosti sa na angličtinu spoliehajú ako na interné médium komunikácie svojich zamestnancov. Napriek tomu, že mnohé firmy sú jednojazyčné, ich zamestnanci často používajú angličtinu na komunikáciu s dodávateľmi, distribútormi a nákupcami na svetových trhoch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Z toho vyplýva, že výučba anglického jazyka, ako aj medzinárodné skúšky, ktoré objektívne potvrdzujú reálnu znalosť angličtiny, sa stále častejšie dostávajú do agendy vedúcich pracovníkov oddelení ľudských zdrojov. Ako sa dá zaručiť, že za svoje peniaze pritom dostanete skutočnú hodnotu a že vyučovanie a skúška, za ktoré si zaplatíte, budú naozaj efektívne?

SkryťVypnúť reklamu

Motivujte svojich zamestnancov

Dobre si premyslite, čo zamestnanci najviac ocenia - bude ich viac zaujímať kurz končiaci sa medzinárodne uznávanou skúškou z anglického jazyka, ako sú napr. certifikáty Business English, ktoré udeľuje univerzita v Cambridgi? Taktiež zvážte rozvrh hodín - ak sa bude vyučovanie konať pred alebo po pracovnom čase, budú vaši zamestnanci dostatočne motivovaní si privstať, resp. zostať na hodine neskoro po práci? Viete nájsť vzájomne prijateľný kompromis, ktorý im čo najviac zjednoduší účasť na vyučovaní?

Motivujte úsekových vedúcich

Zabezpečte, aby vaši úsekoví vedúci vedeli, prečo zamestnanci navštevujú príslušný kurz, a ak je to možné, aj ako z neho budú profitovať. Zlepší sa ich komunikácia s kolegami v iných krajinách, budú dosahovať lepšie pracovné výsledky? Úsekoví vedúci musia vedieť, ako veľmi vám záleží na danom kurze a že chcete, aby vaši zamestnanci z neho získali čo najviac. Porozprávajte sa o všetkých aktivitách alebo časoch, ktoré by konkrétnym zamestnancom mohli znemožniť navštevovať jazykový kurz a pokúste sa všetky problémy vyriešiť.

SkryťVypnúť reklamu

Kurz musí reflektovať potreby zamestnancov

Dobrý poskytovateľ výučby angličtiny musí vedieť zanalyzovať potreby vašich zamestnancov, aby dokázal stanoviť ich požiadavky a tieto v priebehu kurzu aj zohľadniť. Ak majú zamestnanci pocit, že štúdium im prináša okamžitý efekt, budú viac motivovaní kurz navštevovať. Dobrý poskytovateľ kurzov by nemal používať iba jednu štandardnú učebnicu, naopak, hodiny by mali byť obohatené o cvičenia a aktivity reflektujúce konkrétne potreby účastníkov.

Kurz nesmie byť iba prednáškou o angličtine

Overte si kvalifikáciu vyuču-júcich. Učitelia môžu získať celý rad kvalifikácií. Dve najuznávanejšie osvedčenia na vyučovanie angličtiny ako cudzieho jazyka v Európe sú certifikáty z univerzity v Cambridgi - University of Cambridge Local Exams Syndicate (Certificate in English Language Teaching to Adults a Diploma in English Language Teaching to Adults - certifikát, resp. diplom oprávňujúci na vyučovanie anglického jazyka pre dospelých) a z londýnskej Trinity College (Certificate of Teaching English to Speakers of Other Languages - Certifikát oprávňujúci vyučovanie angličtiny študentov hovoriacich inými jazykmi). Učitelia, ktorí majú tento typ kvalifikácie, dobre poznajú proces výučby jazyka a sú zárukou, že vaši zamestnanci strávia väčšinu lekcií praktickým trénovaním jazyka a jeho používaním v kontexte reálneho života.

SkryťVypnúť reklamu

Majte realistické

očakávania

Štúdium jazyka je stály, dlhodobý proces. Školiace programy by nemali byť považované za zdroj trvalej podpory poskytovanej zamestnancom.

Medzinárodné skúšky sú známkou dosiahnutia úspechu

Ak sa zaujímate o príležitosti kariérneho rozvoja, kde je požadovaná znalosť cudzieho jazyka, nestačí v životopise uviesť "aktívna znalosť ", najmä v súvislosti s celosvetovo narastajúcim poč-tom ľudí so znalosťami cudzích jazykov.

Dosiahnutú kvalifikáciu treba podložiť niečím hmatateľným. Rešpektovaný, medzinárodne uznávaný certifikát založený na kvalitných testovacích procesoch a testujúci skutočnú úroveň zvládnutia cudzieho jazyka je v takomto prípade tým správnym dôkazom.

Sarah Rolph

a Štefan Chamraz

British Council

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 498
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 177
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 700
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 795
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 994
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 559
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 777
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 503
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu