Motivovať mzdou?

Od roku 1993, kedy vznikla naša spoločnosť Dr. Ostertag Personnel Management Group, sme sa vyprofilovali ako personálna agentúra, ktorá poskytuje konzultačné služby v oblastiach personálneho riadenia a organizačného manažmentu, realizujeme školenia ...

Od roku 1993, kedy vznikla naša spoločnosť Dr. Ostertag Personnel Management Group, sme sa vyprofilovali ako personálna agentúra, ktorá poskytuje konzultačné služby v oblastiach personálneho riadenia a organizačného manažmentu, realizujeme školenia rozvoja manažérskych a so-ciálnych zručností zamestnancov a činnosti súvisiace s výberom zamestnancov na pracovné miesta.

Naše poradenské služby využívajú významné medzinárodné koncerny, ale aj malé lokálne spoločnosti, vedeniu ktorých záleží na kvalite systému riadenia ľudských zdrojov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Jedným z častých a diskutovaných problémov našich zákazníkov je otázka vzťahu mzdy a motivácie zamestnancov.

Výška mzdy je, samozrejme, nevyhnutným faktorom vo vzťahu k uspokojeniu potrieb každého zamestnanca. Od jej výšky sa väčšinou odvíja záujem, respektíve nezáujem o danú pracovnú pozíciu.

Z nášho pohľadu, vo vzťahu k inovatívnosti, nadštandardným výkonom, spätosti so spoločnosťou,

t. j. k nadhodnote, ktorú každý zamestnávateľ od svojho zamestnanca očakáva, má fixná mzda rigídny charakter, ktorý vyplýva či už z legislatívnych obmedzení, alebo je definovaný obmedzeniami ekonomického prostredia. Dôsledkom je, že zamestnávateľovi neumožňuje flexibilne reagovať na zmenu výkonu zamestnanca, zamestnanec si

v krátkom čase na výšku a postupné zvyšovanie mzdy zvyká a považuje ju za samozrejmosť.

SkryťVypnúť reklamu

Ak už chce zamestnávateľ motivovať prostredníctvom financií, považujeme za vhodnejšie motivovať finančnou odmenou nad rámec mzdy, ktorá priamo súvisí s výkonom zamestnanca. Jednou

z výhod takejto odmeny je, že môže mať charakter pozitívnej, ale aj negatívnej motivácie. Avšak v prípade, že spomínaná odmena nie je striktne naviazaná na presne definované a objektívne kritéria systému hodnotenia zamestnancov, môže nadobudnúť kontraproduktívny charakter.

V praxi osvedčenými a teóriou uvádzanými "dobrými" motivátormi, ktoré aktivujú zamestnancov záujem o zlepšenie vykonávanej činnosti,

k invenčnosti, k budovaniu pozitívneho vzťahu a spätosti so spoločnosťou sú imidž spoločnosti, účasť na rozhodovaní a riešení problémov, individuálna zodpovednosť, presné definovanie pravidiel a systému individuálneho hodnotenia, poznanie dôvodov a príčin pochvál a kritiky, atď.

SkryťVypnúť reklamu

Uvedené sa javí byť jasné a logické, ale problematika motivácie je viacrozmerná a tvorba motivačnej stratégie a jej implementácie do systému riadenia sa "komplikuje" jedinečnosťou každého zamestnanca, jeho hierarchiou hodnôt a potrieb a na druhej strane charakterom spoločnosti a jej firemnou kultúrou. Každý zamestnanec má inú hierarchiu hodnôt

a potrieb a teda nie každý preferuje rovnakú hierarchiu motivátorov, čoho dôsledkom je aj rozdielnosť faktorov, ktoré na jednotlivcov pôsobia motivujúco. Niekoho môže vysoko motivovať napríklad veľký rozsah zodpovednosti a práca v tíme, druhého zamestnanca individuálny charakter práce. To inými slovami znamená, ak sa vedenie spoločnosti rozhodne pre motivačnú stratégiu bez dôsledného poznania charakteristík spoločnosti, firemnej

SkryťVypnúť reklamu

kultúry a individuálnych hodnotových orientá-

cií zamestnancov, predpoklad neúspechu bude významne pravdepodobný.

Riešenia odborných problémov v našej spoločnosti sú výsledkom symbiózy dlhoročných skúseností našich konzultantov a najmodernejších teoretických vedomostí nastupujúcej mladej generácie, verifikovaných a rozvíjajúcich sa každým ďalším vyriešeným problémom klienta.

Na základe analýzy prostredia, vnútrofiremných procesov, charakteristík firemnej kultúry, ale aj identifikácie potrieb a hierarchie hodnôt jednotlivcov respektíve zamestnaneckých skupín, sme pripravení vytvoriť nielen efektívnu motivačnú stratégiu rešpektujúcu požiadavky, potreby a očakávania zamestnávateľov, zamestnancov, zamestnaneckých skupín, ale spolupodieľať sa aj na tvorbe komplexnej personálnej stratégie, vedúcej k ďalšiemu rozvoju spoločnosti nášho klienta.

SkryťVypnúť reklamu

Monika Ostertágová, ml.

Dr. Ostertag Personnel Management Group

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 344
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 912
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 690
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 169
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 751
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 218
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 696
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 607
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu