Pop Idol odzačiatku lámal rekordy sledovanosti a prekonala ich len druhá séria rovnakej šou. Finále v roku 2002 prilákalo takmer 14 miliónov divákov, televízia získala 57-percentný podiel na trhu, v kategórii 16- až 34-ročných dokonca 72-percentný. Dvom finalistom prišlo za dve hodiny 9 miliónov hlasov.
Licenciu do roku 2003 predali do 22 krajín.
V Holandsku videla finálový večer v marci 2003 viac ako tretina populácie, program, ktorý vysielala komerčná stanica RTL4, tak získal najvyšší rating od jej začiatku v roku 1989.
V Nemecku sledovalo šou Deutschland sucht den Superstar na stanici RTL viac ako 7,6 milióna divákov.
V Belgicku získalo finále programu Idool 75-percentný podiel na trhu.
V Nórsku pozeralo finále 82 percent, v Austrálii 65 percent.
Dobré čísla dosahujú aj druhé či tretie série šou. Na Pop Idol 2 sa na americkej stanici Fox dívalo 38 miliónov divákov.
Program existuje aj v panarabskej verzii.
Na Vianoce 2003 sa začal hľadať World Idol - Svetový idol - medzi víťazmi súťaží SuperStar v jedenástich krajinách.
(zu)