Pred tromi týždňami verejnosť vzrušila správa o troch 12-ročných školákov z Myjavy, ktorí údajne plánovali vraždu svojej učiteľky. Týždeň na to sa objavila informácia, že dvaja 15-roční žiaci základnej školy v Považskej Bystrici olúpili dôchodkyne. V priebehu troch týždňov prepadli tri ženy vo veku 73 až 85 rokov. Jednej zlomili kľúčnu kosť, druhej spôsobili zranenia, z ktorých sa bude liečiť niekoľko týždňov.
O ďalší týždeň prišla šokujúca správa z USA. Americký stredoškolák zastrelil deväť ľudí. Najprv svojich starých rodičov, potom sa vybral vraždiť do školy. Zabil päť spolužiakov, učiteľku, strážnika a napokon sám seba. Ďalších 15 ľudí zranil.
V médiách sa opäť začala rozoberať téma agresivity detí v školách. Učitelia pripúšťajú, že deti sú z roka na rok nezvládnuteľnejšie.
Psychológ Ján Hrustič z Centra poradenských a psychologických služieb v Bratislave II tvrdí, že to, že sa agresivita detí prejavuje najviac v školách, je úplne prirodzené. "Každá agresivita je prirodzenou reakciou na frustráciu. A deti sú v škole frustrované, lebo škola vždy vyžadovala niečo iné, než po čom túžili. Deti by sa chceli hrať, školy však vyžadujú, aby sa učili, koncentrovali. Deti chcú behať a kričať, v škole musia byť ticho a dlhé hodiny sedieť," vysvetľuje Hrustič.
Svoje robí aj fakt, že trieda s rozmermi 5 krát 4 metre, v ktorej deti prežijú veľkú časť svojej mladosti, je obmedzeným prostredí, v ktorom agresivita postupne kulminuje.
Čo by mali učitelia a rodičia robiť, aby agresivite predišli a čo majú robiť, ak k nej už dôjde? Koľko percent učiteľov pociťuje, že agresivita detí vzrastá? A aké sú jej 4 hlavné motívy?
Dočítate sa v utorok, v denníku SME