Veľtrhy študentských spoločností sú vyvrcholením celoročného vzdelávacieho programu Aplikovaná ekonómia, ktorú ponúka stredoškolákom už niekoľko rokov spoločnosť Junior Achievement Slovensko - Mládež pre budúcnosť. V školskom roku 2004/05 je v programe Aplikovaná ekonómia a teda aj v reálnom podnikaní študentských spoločností, celkovo zapojených 3000 študentov zo 125 stredných škôl zo všetkých regiónov Slovenska.
Na hodinách aplikovanej ekonómie sa snažia mladí ľudia teoreticky preniknúť do sveta obchodu, alebo pochopiť, ako funguje trh práce. V súťaži si môžu overiť,
koľko z učiva pochopili - jedným z cieľov súťaže je "vytrhnúť" študentov z teoretickej akademickej prípravy a priblížiť im skutočný svet ekonomiky a postaviť ich do "konkurenčného boja". Tento rok si zmeria sily 300 študentov zo 60 stredných škôl rôzneho typu a zamerania z celého Slovenska.
Na veľtrhoch sa súťaží o najlepšiu študentskú spoločnosť v kategóriách Najlepší produkt a Najlepší manažérsky tím. Nápaditosť výrobkov, poskytovaných služieb, použitie environmentálnych materiálov, prezentáciu študentskej firmy a jej jednotlivých osobností, vzájomnú spoluprácu členov tímu, originalitu stánkov, upútanie pozornosti, zaujímavý názov firmy a propagačné materiály hodnotí odborná porota. Tvoria ju manažéri, podnikatelia, zástupcovia vzdelávacích inštitúcií, miestnej a regionálnej samosprávy.
Celoslovenská súťaž sa koná pod záštitou mesta Banská Bystrica v dňoch 26 - 27. apríla v Dome kultúry SKC v Banskej Bystrici. (r)