Táto aktivita sa prioritne orientuje na predstavenie medzinárodných operačných centier firmy Hewlett-Packard na Slovensku.
Jedným zo spôsobov, ako rozširovať portfólio služieb veľkej IT spoločnosti, je zriaďovanie medzinárodných operačných centier. V nich sú sústredení vysokokvalifikovaní a špecializovaní odborníci z relevantných IT oblastí, Tí sú pomocou bezpečného pripojenie na internete spojení s informačnými systémami jednotlivých spoločností a starajú sa o ich o bezporuchovú prevádzku. Skutočnosť, že na jednom mieste sú sústredení špecialisti z rôznych oblastí IT, umožňuje využiť synergický efekt, čo taktiež prispieva k zvyšovaniu kvality poskytovanej služby. Na to je ale potrebné mať vytvorené kvalitné pracovné podmienky, či už po stránke technickej alebo sociálnej, a práve tieto HP svojim zamestnancom poskytuje.
Takmer polovica zamestnancov firmy Hewlett-Packard na celom svete pracuje v oblasti servisných služieb. Firma zriaďuje oblastné ako aj globálne operačné centrá, ktoré sú súčasťou starostlivosti o zákazníka prakticky na celom svete. HP momentálne celosvetovo prevádzkuje 105 operačných centier, v ktorých pracuje viac ako 65 tisíc IT špecialistov. V súvislosti s investičnými aktivitami v strednej a východnej Európe otvorila spoločnosť HP ďalšie dve operačné centrá aj na Slovensku.
K tomuto kroku sa pristúpilo po dôkladnej analýze situácie v stredovýchodnej Európe. Ukázalo sa, že z týchto krajín má práve Slovensko a v ňom Bratislava tie najlepšie podmienky byť takýmto centrom. Pridanou hodnotou regiónu sú predovšetkým vysokokvalifikovaní mladí odborníci z oblasti IT s dobrou znalosťou anglického, prípadne nemeckého jazyka. Okrem toho sú v regióne vytvorené dobré podnikateľské podmienky, či už ide o pripravenú komunikačnú infraštruktúru, blízkosť k zákazníkovi z vyspelých európskych štátov, alebo o vyhovujúce legislatívne podmienky.
Historicky bolo ako prvé zriadené EMEA Application Management Center. Už samotný názov vyjadruje, že ide aplikačné servisné centrum, ktoré sa stará o zákazníkov v oblasti Európy, Stredného Východu a Afriky (EMEA = Europe, Middle East, Africa). Výsledky doterajšej práce vytvárajú predpoklad, že centrum bude mať globálnu pôsobnosť a na to potrebuje neustále rozširovať rady svojich špecialistov.
Druhým operačným centrom firmy HP v Bratislave je Európske centrum pre podporu IT operácií – EITOC, ktoré taktiež obsluhuje zákazníkov na úrovni EMEA. Široké uplatnenie v tomto medzinárodnom prostredi nájdu skúsení odborníci ako aj nadaní absolventi, ktorí pracujú so špičkovými technológiami a s perspektívou profesionálneho rastu.
Obe operačné centrá firmy Hewlett-Packard, v ktorých našlo prácu viac ako 400 kvalifikovaných zamestnancov, predstavujú prínos aj pre samotné Slovensko. Spomínaní odborníci tak už nemusia cestovať za prácou do zahraničia. Naopak, majú prácu doma a súčasne si osvojujú vyspelú firemnú kultúru HP. Ide tu najmä o schopnosť pracovať v tíme, orientáciu na zákazníka, zosúladenie osobných cieľov s cieľmi firmy, možnosť pracovať so špičkovými technológiami, získavať skúsenosti v medzinárodnom prostredí a samozrejme možnosť zvyšovať si svoju kvalifikáciu, ktorú spoločnosť HP podporuje organizovaním potrebných školení, či už na mieste v Bratislave, alebo globálne vo významných svetových školiacich centrách.