ých pláňach. Teraz v decembri sa intenzita decibelov stupňuje a počuť v nej aj klokot nervozity a napätých nervov z blížiaceho sa dobrodužstva. V sobotu 27. decembra odchádza, 1. januára sa postaví v Paríži na štart jubilejného 20. ročníka rallye Paríž-Dakar a 18. januára by chcel vychutnať sladký pocit zo zdolania 10 245 kilometrov v sedle svojej novej "káteemky", a bez ujmy na zdraví. Treba len pripomenúť, že vlani do cieľa nedošlo 110 motorov. Aj preto si za hlavný cieľ naša terenárska jednotka a vlastník všetkých kovov z majstrovstiev sveta enduro kladie dôjsť do cieľa. "Ak mi púšť zalahodí, pokúsim sa naplno rozbaliť svoje umenie. Uvedomujem si, že skúsenosti a psychika zohrávajú veľkú rolu, na druhej strane ma však vyzývajú nepriamo jazdci, ktorých v endure zdolávam a na rallye patria medzi najlepších. Prečo by som si to nemal skúsiť aj s výzvou v hĺbke duše a snažiť sa o čosi viac?" Ak sa zahľadíme do štartovej listiny, ponúkajú sa také mená ako lyžiarska osobnosť na zjazdovkách Luc Alphand na Mitsubishi Pajero alebo priamy konkurent Katriňáka v jeho triede veľkých štvortaktov, ďalší Francúz, legendárny Stéphane Peterhansel na Yamahe s päťnásobným triumfom na Dakare. Aj on však raz musel začínať. Zo Slovenska do Francúzska, Španielska, Maroka, Mauretánie, Mali a opäť do Mauretánie, s cieľom v Senegale a métou v Dakare. Osemnásť dní nástrah, pálivého slnka, púštnej vyhne a možno aj piesočných búrok. O napätí s dobrodružným nádychom však už možno hovoriť vopred, pretože Katriňákovi zatiaľ chýba fabrická motorka priamo z dielne Rakúšana Hainza Kinigardnera, viacnásobného účastníka Dakaru (vlani nedokončil) a riaditeľa športového oddelenia KTM v Martingsdorfe neďaleko Viedne. Ak po viacerých termínoch dodávky sa konečne v pondelok alebo utorok dostane stroj do rúk Katriňáka, zostane len naozaj málo času na ohmatanie a zrastenie s motorom, ktorý sa hlavne váhou výrazne odlišuje od zaužívaného Husabergu. "Je ťažší o tridsať až štyridsať kíl, na čo si treba zvyknúť," hovorí Žabokrečan, ktorý vyzýva preslávenú rallye Paríž-Granada-Dakar na veľký súboj.
Autor: Marcela Gregorová