Americké tabakové firmy dobývajú Rusko

Mrakodrapy, belostne piesočné pláže, zvodne sa usmievajúce dievčatá, elegantne vystupujúce z dlhočizných limuzín - na tabakové billboardy možno v súčasnosti naraziť v uliciach Moskvy na každom kroku. Slogany ako "Absolútna sloboda" alebo "Rendezvous ...

Mrakodrapy, belostne piesočné pláže, zvodne sa usmievajúce dievčatá, elegantne vystupujúce z dlhočizných limuzín - na tabakové billboardy možno v súčasnosti naraziť v uliciach Moskvy na každom kroku. Slogany ako "Absolútna sloboda" alebo "Rendezvous s Amerikou" však nepropagujú ponuku cestovných kancelárií alebo dobrodružné klubové podniky. Robia reklamu americkým cigaretám ako Winston a Marlboro. V Spojených štátoch a v Európe fajčí stále čoraz menej ľudí, a tak začínajú západné tabakové spoločnosti agresívne ťaženie na východ, aby si vynahradili straty na domácich trhoch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Americkí producenti tabakových výrobkov objavili "zlatú baňu" v Rusku, kde fajčiarskej vášni holduje 50 až 80 percent obyvateľov, kde sa spotrebitelia naháňajú za všetkým, čo pochádza zo Západu a tabakové výrobky sú zaťažené nízkou daňou. Takmer nejestvujúca kontrola reklamy dáva výrobcom cigariet voľnú ruku pri uplatňovaní predajných a marketingových metód, vyvolávajúcich v iných krajinách nesúhlas.

V Rusku je v reklame povolené takmer všetko. Tabakové firmy uskutočňujú akcie pre ruských teenagerov, na ktoré ponúkajú vstup zadarmo, pokiaľ si záujemca kúpi jeden alebo viac balíčkov cigariet. Pri najrôznejších show, ako bola napríklad nedávna módna prehliadka v Moskve, obchádzajú mladé ženy s táckami v rukách divákov a ponúkajú im cigarety zadarmo. "Vo všetkých civilizovaných krajinách už majú toto štádium dávno za sebou a dávno už zaviedli reštrikcie na propagáciu tabakových výrobkov," konštatuje Taťjana Kamardinová, popredná vedecká pracovníčka z moskovského Ústavu profylaktického lekárstva.

SkryťVypnúť reklamu

Rusko má v skutočnosti pomerne prísne zákony týkajúce sa reklamy - nie však fungujúci zákonný alebo monitorovací systém k zabezpečeniu ich uplatňovania.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 344
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 912
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 690
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 169
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 751
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 218
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 696
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 607
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu