Mrakodrapy, belostne piesočné pláže, zvodne sa usmievajúce dievčatá, elegantne vystupujúce z dlhočizných limuzín - na tabakové billboardy možno v súčasnosti naraziť v uliciach Moskvy na každom kroku. Slogany ako "Absolútna sloboda" alebo "Rendezvous s Amerikou" však nepropagujú ponuku cestovných kancelárií alebo dobrodružné klubové podniky. Robia reklamu americkým cigaretám ako Winston a Marlboro. V Spojených štátoch a v Európe fajčí stále čoraz menej ľudí, a tak začínajú západné tabakové spoločnosti agresívne ťaženie na východ, aby si vynahradili straty na domácich trhoch.
Americkí producenti tabakových výrobkov objavili "zlatú baňu" v Rusku, kde fajčiarskej vášni holduje 50 až 80 percent obyvateľov, kde sa spotrebitelia naháňajú za všetkým, čo pochádza zo Západu a tabakové výrobky sú zaťažené nízkou daňou. Takmer nejestvujúca kontrola reklamy dáva výrobcom cigariet voľnú ruku pri uplatňovaní predajných a marketingových metód, vyvolávajúcich v iných krajinách nesúhlas.
V Rusku je v reklame povolené takmer všetko. Tabakové firmy uskutočňujú akcie pre ruských teenagerov, na ktoré ponúkajú vstup zadarmo, pokiaľ si záujemca kúpi jeden alebo viac balíčkov cigariet. Pri najrôznejších show, ako bola napríklad nedávna módna prehliadka v Moskve, obchádzajú mladé ženy s táckami v rukách divákov a ponúkajú im cigarety zadarmo. "Vo všetkých civilizovaných krajinách už majú toto štádium dávno za sebou a dávno už zaviedli reštrikcie na propagáciu tabakových výrobkov," konštatuje Taťjana Kamardinová, popredná vedecká pracovníčka z moskovského Ústavu profylaktického lekárstva.
Rusko má v skutočnosti pomerne prísne zákony týkajúce sa reklamy - nie však fungujúci zákonný alebo monitorovací systém k zabezpečeniu ich uplatňovania.