a na trhu takmer 50 percent podiel STV 1 20 perc. a TV Nova 13 percent. Na základe vývoja slovenského reklamného trhu bolo možné odhadnúť, že celkový objem televíznej reklamy v roku 1997 dosiahne výšku 1,4 miliardy Sk. Otázkou bolo jeho prerozdelenie medzi jednotlivé televízne spoločnosti. Podľa dostupných údajov sa v prvom polroku 1997 v rámci STV realizovalo 220 mil. Sk, v TV Markíza 502 mil. Sk a v televízii VTV objem v rozmedzí 10-20 mil. Sk. Na základe aproximácie možno konštatovať, že do konca roku 1997 by mala Markíza získať približne 1 miliardu korún a STV 420 miliónov Sk. Z týchto údajov vyplýva, že STV v tomto roku získa necelých 30 percent, TV Markíza takmer 70 percent a VTV iba 2-3 percentá.
Podľa týždenníka TREND (49/1997) v októbri dosiahli výdavky na reklamu rekordnú výšku 619 mil. Sk. Televízia Markíza v nich dominuje sumou 362 mil. Sk, pre STV platí suma vyše 65 mil. Sk. Porovnanie výdavkov na reklamu v období od januára do októbra 1997 je pre STV ešte deprimujúcejšie - výdavky na reklamu v TV Markíza dosiahli výšku 2,031 mld Sk, v STV 416 mil. Sk. Podľa autorky TRENDU túto rekordnú výšku "sčasti zapríčinili aj reklamné aktivity, ktoré nepredstavujú konkrétne investície do reklamy, ale podľa monitoringu sa do objemu reklamy započítavajú".