# Koľko by dnes bolo potrebné investovať do kompletnej rekonštrukcie všetkých komunikácií?
"Na podstatné zlepšenie komunikačnej siete potrebujeme asi jednu miliardu korún. Časť komunikácií treba rekonštruovať, na zastávkach MHD a v úsekoch pred križovatkami je nutné obnoviť deformované časti."
# Akú sumu by mesto potrebovalo na vybudovanie nových ciest podľa plánu rozvoja dopravného systému v Bratislave?
"Na vybudovanie chýbajúcich diaľničných úsekov D2 a D61 je potrebných asi 10 miliárd korún. Obidve stavby zabezpečujú aj finančne Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR a Slovenská správa ciest a mali by byť ukončené do roku 2005. Na vybudovanie ostatných cestných stavieb s plánovaným dokončením do roku 2010 bude treba siahnuť po ďalších 8 miliardách."
# Súčasný zlý stav komunikačnej siete je výsledkom nedostatočnej starostlivosti v uplynulých rokoch. Koľko mesto investovalo do podzemných komunikácií v poslednom období?
"Po roku 1989 sa v Bratislave okrem metra a rozostavaných stavieb nezačala pripravovať žiadna väčšia cestná stavba, ktorá by podstatným spôsobom zmenila dnešný kritický stav v doprave. Hoci sa Bratislava nemalou mierou podieľa na tvorbe hrubého domáceho produktu Slovenska, nedostáva takmer žiadne finančné prostriedky na rozvoj cestnej dopravy zo štátneho rozpočtu. V posledných troch rokoch sa do rekonštrukcie a výstavby ciest investovalo iba 145 miliónov korún. V tomto roku schválený rozpočet na dopravné stavby hovorí o 111,85 mil. korún."
Autor: Milan Seifert