ŽILINA (SITA) - Pokiaľ majú občania pocit, že ich dodávateľ tepla a teplej vody do bytov poškodzuje, môžu sa obrátiť na orgány Slovenskej obchodnej inšpekcie. V súčinnosti s inými štátnymi orgánmi, napríklad Štátnou energetickou inšpekciou, prešetria, či je to naozaj tak, a vyvodia aj zodpovedajúce sankčné postihy. Môže sa tak stať vtedy, ak napríklad teplá voda nemá v byte predpísanú teplotu, ale aj pri nesprávnom vyúčtovaní, keď sa na ťarchu spotrebiteľa účtujú neodôvodnené náklady. Podľa informácií vedúceho odboru Krajského inšpektorátu SOI v Žiline Kamila Šamaja inšpektori v Žilinskom kraji od začiatku roka vykonali kontroly v 2625 prevádzkach. Pri 2387 kontrolných nákupoch zistili 1817 prípadov poškodenia spotrebiteľa, čo je 76 percent.