Bratislava poskytlo DPB dotáciu 273 miliónov. Podľa predsedu predstavenstva DPB T. Fabora je medziročný nárast cien náhradných dielcov 20 až 30 percent, čo sa vzťahuje najmä na električky, pretože náhradné dielce sa dovážajú zo zahraničia. Na rok 1998 má DPB požiadavku na dotáciu na prevádzkové náklady Mestskej pravidelnej dopravy (MPD nový názov bývalej MHD) spolu 819 mil. , a ak štátna dotácia opäť bude iba vo výške 434,7 mil., mesto musí prispieť sumou 384 miliónov. T. Fabor tvrdí, že potreba na investičné výdavky DPB sa pohybuje okolo 2 miliárd. Tržbou z cestovného pokrýva DPB vyše 40 % nákladov, čo je v porovnaní napríklad s Prahou, kde tržby predstavujú 23 % nákladov, veľmi dobrý výsledok. Ďalšie príjmy zabezpečuje DPB zo zájazdovej dopravy, zmluvnej dopravy a príjmov dcérskej spoločnosti Recar, ktorá sa zaoberá hlavne prenájmom reklamných plôch na zariadeniach v správe Dopravného podniku, a. s. Bratislava. Dopravný podnik žiadal už v apríli okresný úrad o vydanie výmeru, na ktorého základe by predstavenstvo DPB mohlo zvýšiť tarifu zo 7 na 8 korún, no okresný úrad "to ignoruje", čo T. Fabor považuje za "sabotáž" a je presvedčený, že ide o politický aspekt. Generálny riaditeľ DPB J. Zachar dodal, že ak by mala byť cena cestovného ekonomická, musel by jednorazový cestovný lístok stáť asi 25 korún.
Autor: SME - rf