BRATISLAVA (SITA) - Novovzniknutej slovensko-českej obchodnej spoločnosti Prameň, a. s., ktorá chce vybudovať celoslovenskú sieť supermarketov Sama a stať sa vedúcou obchodnou spoločnosťou na Slovensku, chýba zatiaľ stratégia, na základe ktorej by sa dokázala presadiť v súčasnej konkurencii. Jediné know--how spoločnosti Prameň predstavuje veľkoobchodná sieť Cash Carry a diskontná sieť Rema 1000, jediná svojho druhu na Slovensku. Uviedol to výkonný riaditeľ výskumnej a poradenskej spoločnosti Incoma Slovakia Martin Kadleček. "Žiaden iný maloobchodný subjekt sa mi v súčasnosti nezdá životaschopný. Celoslovenský konkurent pre Samu síce neexistuje, ale firmy lokálneho charakteru, ako napríklad M-Market a Essex, budú zrejme v jednotlivých regiónoch silnejšie," uviedol M. Kadleček. Podľa neho sú ďalšími silnými konkurentmi firmy, ktoré sa koncentrujú okolo spoločnosti Prima Zdroj Holding, Považská Bystrica. Táto spoločnosť zastrešuje 10 supermarketov, 22 samoobslúh a diskontnú predajňu. V budúcnosti bude treba počítať aj s konkurenciou zo strany spotrebných družstiev. Ich geografická orientácia ich obmedzuje v expanzii, preto pochopili potrebu integrácie. Vzniká napríklad strategický plán integrácie spotrebných družstiev Jednota.