prevádzkových a investičných potrieb. Paradoxnú preto, lebo v rokoch 1995 a 1996 bývalé vedenie ŽSR a takisto aj bývalá Správna rada ŽSR, opakovane porušili spolu asi päť zákonov, pričom podľa výsledkov poslednej kontroly spôsobili svojím konaním železniciam miliardové škody. Bývalý zástupca generálneho riaditeľa ŽSR podpisoval bez prerokovania s ďalšími členmi vedenia ŽSR a Správnej rady ŽSR mimoriadne nevýhodné úverové zmluvy, zmenky, z ktorých profitovali iné firmy, a ŽSR sa čoraz viac zadlžovali. Celá kauza sa dostala až pred orgány činné v trestnom konaní. Podľa V. Sopka to znamená, že správna rada si stanovila ekonomické pravidlá, ktoré aj hneď porušovala a takisto ich porušovalo vedenie ŽSR, o čom vedelo aj samotné ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií.
Autor: SME - rf