Zatiaľ čo televízni diváci spolu s Rasťom Piškom pátrali, kto má Do roka a do dňa na svedomí úspech Markízy, do bratislavskej Reduty prichádzalo okolo tisíc vybraných hostí osobne osláviť prvý rok komerčnej televízie. Ako je magická televízna obrazovka, magický bol aj vchod na oslavu. Cestičku tmavým foyer vytyčovali nebovomodré žiariace čiary. Volali za vzdúvajúcu sa pieskovú plentu. Každý, kto vstúpil do tmy za trepotajúce sa závesy, pocítil zvedavosť a napäté chvenie. Vzápätí sa sám rozžiaril ako obrazovka. Dámy dostali na ruky nebové fosforeskujúce náramky, páni na klopu svietiaci klobúčik - odznačik pripomínajúci hlavný cieľ galavečera. Happy Birthday! bolo napísané na každom. Napriek tomu, že atmosféru uvoľňovalo uvítacie šampanské či lahodný Baileys, medzi ľuďmi z Markízy vládlo napätie. Pokiaľ nezainteresovaní hostia obdivovali z ľadu vytesaného mohutného delfína, obrie ovocné koše, oranžové langusty či logo televízie vyskladané z margarétok, tváre Markízy tŕpli, kto zvíťazil v diváckej ankete TOM `97. Dozvedeli sa to krátko po pol deviatej, bezprostredne po tom, čo na oslavy dorazil aj prezident Michal Kováč s manželkou a suitou bodyguardov. Generálny riaditeľ Markízy Pavol Rusko v priamom prenose prečítal, že najpopulárnejšou ženou Markízy je moderátorka športového spravodajstva Jarka Hargašová, najpopulárnejším mužom moderátor Televíznych novín Braňo Ondruš a najpopulárnejšou reláciou Televízne noviny. Takmer štyristotisíc divákov, ktorí sa do hlasovania zapojili, ocenili, že komerčná televízia nielen zabáva, no pre mnohých je jednou z mála možností získať objektívne informácie. Oliver Andrásy, jeden z horúcich kandidátov TOM, nebol výsledkom prekvapený. Je to vraj príznačné pre dnešok. Blahoželá víťazom, no osobne sa teší na časy, keď u nás bude opäť všetko v poriadku, objektívne správy budú samozrejmosťou a v zábavných anketách bude vyhrávať zábava. Našťastie, napriek spolitizovanej dobe sa ľudia na Slovensku stále vedia aj zabávať. Na narodeninách Markízy im veselie vydržalo do tretej ráno.