Bývalý lesk cestovného ruchu chcú Tatranci prinavrátiť väčšími investíciami do služieb

STARÝ SMOKOVEC (SME - kim) - Od začiatku 90. rokov stráca cestovný ruch vo Vysokých Tatrách svoj bývalý lesk. Potvrdil to predseda Združenia cestovného ruchu Vysoké Tatry Ing. Martin Findura. Poznamenal, že po analýze príčin dospeli k dvom záverom. Pod ..

STARÝ SMOKOVEC (SME - kim) - Od začiatku 90. rokov stráca cestovný ruch vo Vysokých Tatrách svoj bývalý lesk. Potvrdil to predseda Združenia cestovného ruchu Vysoké Tatry Ing. Martin Findura. Poznamenal, že po analýze príčin dospeli k dvom záverom. Pod pokles návštevnosti sa podpísali spoločenské, ale aj poveternostné podmienky. Výraznejším problémom je však nedostatok investícií do cestovného ruchu vo Vysokých Tatrách. "Júl bol obsadený asi na 60 percent, teda slabšie ako minulý rok. V auguste sa už obsadenosť hotelových zariadení držala na vlaňajších osemdesiatich percentách. Mali sme vlastne za sebou tri neveľmi priaznivé sezóny, jeden mesiac v roku nás zo situácie vytrhnúť nemôže. Naším cieľom je spokojnosť zákazníka. Tí sem nechodia pre ubytovacie zariadenia či dobrú kuchyňu, ale potrebujú kvalitné služby. Tu vidím príležitosť na väčšie aktivity a investície - napríklad dobudovať sieť požičovní športových potrieb či dokončiť projekty zasnežovania," povedal M. Findura. O možnostiach ďalšieho zasnežovania - napríklad na Solisku - už zainteresovaní rokovali so Správou národných parkov a Správou TANAP. Ochranári nie sú a priori proti zasnežovaniu, ale ich podmienkou je, aby sa mechanickou výrobou snehu umelo nepredlžovala zimná sezóna. Takisto žiadajú, aby zasnežovaný terén nebol po sezóne zdevastovaný. Podľa slov M. Finduru je reálna šanca, že do zimnej sezóny sa projekt ďalšieho zasnežovania podarí. Skúsenosti zo Štrbského Plesa potvrdzujú, že sa osvedčil.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: SME-kim

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 327
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 860
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 688
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 200
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 607
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 450
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 731
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 573
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu