ponechať v kokpitoch svojich miliónových jazdcov, bude potrebné presunúť podujatia zo starého kontinentu na Blízky východ, aby sa tabakové giganty mohli aj naďalej zúčastňovať na sponzorovaní tejto motoristickej kráľovskej disciplíny. V súčasnosti vyplatí Philip Morris ako hlavný sponzor Ferrari približne 80 miliónov mariek, čo je takmer polovica ročného rozpočtu talianskej stajne. Bez bohatého príspevku Marlbora by mohol dvojnásobný svetový majster Michael Schumacher, nemecká jednotka v červených autách Ferrari, len ťažko brať plat v rekordnej sume 50 miliónov mariek. Tímový mecenáš Jordanu Benson & Hedges siahne na konci roka 1998 do vrecka pre 10 miliónov mariek, aby odmenil úradujúceho britského majstra sveta Damona Hilla, ktorý s Jordanom podpísal minulý týždeň jednoročnú zmluvu. Hoci až prostriedky plynúce z tabakového priemyslu umožnili F1 lukratívne finančné zabezpečenie, zostáva duchovný otec "efjednotiek" Bernie Ecclestone prekvapujúco pokojný. Bez väčšieho vzrušenia oznámil, že keď bude schválený zákaz reklamy tabakových výrobkov, tak sa nedá nič robiť a preteky formuly 1 poputujú jednoducho z Európy preč.