ch s cestovkami, tretina nebola opodstatnená. "Ak sa napríklad stalo, že účastníci zájazdu organizovaného CK Omega Tours nestihli pre zdržanie pri parkovaní autobusu svätú omšu, ktorá patrila do programu zájazdu, a pre poruchu autobusu sa nekonala večerná prehliadka Benátok, ide o jasné nesplnenie zmluvných podmienok zo strany CK, za čo Omega Tours vrátila účastníkom po 200 korún," hovorí inšpektorka ÚI SOI Ing. Eva Mažárová. V inom prípade sa však klientka sťažovala, že pri jej zájazde CK nedodržala zmluvné podmienky, lebo neposkytla izbu s výhľadom na more, nedodržala vzdialenosť hotela od pláže (150 m), pri stravovaní neboli švédske stoly, pri hoteli mal byť detský bazén - aj bol, ale v čase návštevy tejto klientky ho obsadil detský tábor. "Pri šetrení prípadu sme zistili, že sťažovateľka mala izbu s výhľadom na more, ale bol to výhľad ponad strechy iných domov, vzdialenosť od pláže bola 150 m, ale vzdušnou čiarou, zabezpečenie švédskych stolov nemôže SOI dodatočne overiť, ako ani to, či bol v tom čase detský bazén dostupný pre všetkých hostí," vysvetľuje Ing. Mažárová. Takéto sťažnosti hodnotí SOI ako neopodstatnené, rovnako aj to, keď napríklad CK ubytovala klientku v inom ako sľúbenom hoteli - o 30 km ďalej. Ako sa totiž ukázalo, zákazníčka dostala hotel vyššej kategórie a navyše - CK má v katalógu písomne uvedené, že si vyhradzuje právo zmeniť hotel. Pri rôznych nedostatkoch (izba bez klimatizácie, iný ako sľúbený autobus atď.) je vždy najlepšie, ak si klient zadováži potvrdenie od delegáta, z hotela a pod.
Autor: SME - ru