Sťažnosti na CK nebývajú vždy len opodstatnené

BRATISLAVA (SME - ru) - Napriek tomu, že sťažnosti na cestovné kancelárie tvoria na Ústrednom inšpektoráte Slovenskej obchodnej inšpekcie len mizivé percento všetkých sťažností prijatých od januára 1997 (2,2 %), z dosiaľ prešetrených 21 prípadov súvisiaci

ch s cestovkami, tretina nebola opodstatnená. "Ak sa napríklad stalo, že účastníci zájazdu organizovaného CK Omega Tours nestihli pre zdržanie pri parkovaní autobusu svätú omšu, ktorá patrila do programu zájazdu, a pre poruchu autobusu sa nekonala večerná prehliadka Benátok, ide o jasné nesplnenie zmluvných podmienok zo strany CK, za čo Omega Tours vrátila účastníkom po 200 korún," hovorí inšpektorka ÚI SOI Ing. Eva Mažárová. V inom prípade sa však klientka sťažovala, že pri jej zájazde CK nedodržala zmluvné podmienky, lebo neposkytla izbu s výhľadom na more, nedodržala vzdialenosť hotela od pláže (150 m), pri stravovaní neboli švédske stoly, pri hoteli mal byť detský bazén - aj bol, ale v čase návštevy tejto klientky ho obsadil detský tábor. "Pri šetrení prípadu sme zistili, že sťažovateľka mala izbu s výhľadom na more, ale bol to výhľad ponad strechy iných domov, vzdialenosť od pláže bola 150 m, ale vzdušnou čiarou, zabezpečenie švédskych stolov nemôže SOI dodatočne overiť, ako ani to, či bol v tom čase detský bazén dostupný pre všetkých hostí," vysvetľuje Ing. Mažárová. Takéto sťažnosti hodnotí SOI ako neopodstatnené, rovnako aj to, keď napríklad CK ubytovala klientku v inom ako sľúbenom hoteli - o 30 km ďalej. Ako sa totiž ukázalo, zákazníčka dostala hotel vyššej kategórie a navyše - CK má v katalógu písomne uvedené, že si vyhradzuje právo zmeniť hotel. Pri rôznych nedostatkoch (izba bez klimatizácie, iný ako sľúbený autobus atď.) je vždy najlepšie, ak si klient zadováži potvrdenie od delegáta, z hotela a pod.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: SME - ru

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 7 268
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 083
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 264
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 666
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 051
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 837
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 1 633
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 554
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu