# Môže sa referendom meniť ústava?
"Je to jednoznačne možné. Nevidím ústavnú prekážku, ktorá by tomu bránila. Naša ústava je v ustanoveniach o referende stručná. Stručný text je potrebné naplniť reálnym obsahom. Rovnako príliš stručný text dovoľuje obsah spochybňovať. Predpokladám, že ak prezident vyhlási referendum, niektorý z oprávnených subjektov predloží vec ako spornú ústavnému súdu. Nič nebráni, aby sa rozhodovanie v referende týkalo aj ústavného zákonodarstva."
# Je v ústave miesto spochybňujúce konanie referenda o zmene ústavy?
"Áno. Podľa článku 72 ústavy je NR SR jediným ústavodarným a zákonodarným orgánom SR. NR SR je orgánom, ale referendum nie je orgánom. Už gramaticky tento text nebráni tomu, aby sa v referende rozhodovalo o zmene ústavy. Článok 93 hovorí, že predmetom referenda nemôžu byť základné práva a slobody, dane, odvody a štátny rozpočet. Ak ústava vylučuje niektoré otázky, o ktorých sa rozhoduje zákonom z referenda, z toho vyplýva, že ostatné otázky, o ktorých sa rozhoduje zákonom, nie sú z referenda vylúčené."
# Je pre budovanie ústavného systému vhodné, aby sa čiastkovo menila ústava?
"Nie je to šťastné, ale je to nevyhnutné. Bola by potrebná komplexná novela ústavy riešiaca aj iné problémy. Je tu však nastolená otázka, ktorú treba do 2. marca 1998 vyriešiť. Potom už nebude prezidenta a nie je reálne, aby bol podľa súčasnej ústavy zvolený nový. Potom bude zablokované akékoľvek zákonodarstvo, vrátane zmeny ústavy. Podľa ústavy zákon nadobudne platnosť vyhlásením na čo je potrebný podpis prezidenta SR. Ak vláda zastupuje prezidenta, nie je podľa článku 105 ústavy oprávnená podpisovať zákony namiesto prezidenta."