Nový motocykel Honda VTR 1000 má byť odpoveďou japonskej značky na také modely ako Ducati 916 a Suzuki TL 1000. Má sa udomácniť najskôr v segmente športových univerzálov. Na prvý pohľad síce vyzerá "ohnivý víchor" ako čistý športový špeciál, no na druhý pohľad je jasné, že ide skôr o robustného "desaťbojára", ktorý sa výborne hodí aj pre každodenné jazdenie po cestách. Nový je aj motor, dvojvalec do "V" s litrovým zdvihovým objemom. Je vyladený skôr na veľký krútiaci moment, než na vysoký výkon. A maximálny krútiaci moment 104 Nm pri otáčkach 7300 min-1 je skutočne výborný.
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor: kvapalinou chladený dvojvalec do "V", štvortakt, štyri
ventily na valec, elektrický štartér
Prevodovka: šesťstupňová
Rám: priestorový z ľahkých zliatin
Zdvihový objem: 996 cm3
Maximálny výkon: 98 koní (72 kW) pri otáčkach 8 500 min-1
Maximálny krútiaci moment: 90 Nm pri otáčkach 6 500 min-1
Maximálna rýchlosť: 230 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 3,3 s
Objem nádrže: 17 l
Priemerná spotreba: 6,2 l/100 km
Dojazd: 274 km
Sekundárny prevod: reťazou
Hmotnosť: 206 kg
Výška sedadla: 820 mm
Predná brzda: dvojitá kotúčová
Zadná brzda: kotúčová
Pruženie vpredu: teleskop, max. zdvih 109 mm
Pruženie vzadu: vidlica z ľahkých zliatin s centrálnym tlmičom,
max. zdvih 126 mm
Cena (v Nemecku): 18 290 DM