lisu odniesla speváčka Katarína Hasprová, súťažiaca na 32. ročníku medzinárodného festivalu populárnej piesne so skladbou na hudbu Jána Lehotského, text Kamila Peteraja a s aranžmánmi Tona Popoviča, nazvanou Jedno zbohom. Ešte deň pred hlavnou súťažou, ktorou po štvrtkovom Mladom lýrovom pódiu pred Istropolisom, piatkovou večernou plavbou lýrovej lode so spievajúcim premiérom na palube a nočnou Mega Dance Party na Pasienkoch festival vrcholil, nebola účasť jej konečnej víťazky istá. Podľa slov organizátorov trápili Hasprovú hlasivky, ale na výsledku sa to napokon neprejavilo. Jej vokál bol spomedzi všetkých štrnástich súťažiacich, šiestich domácich a ôsmich zo zahraničia, najvýraznejší a najpresvedčivejší. Žiadna z piesní, a to vrátane víťaznej, však neoslnila mimoriadnou kompozíciou. Až na pár rockovejších výnimiek sa pohybovali v dosť nudnom rámci typických festivalových melódií. Zaujímavejšou stránkou boli preto najmä decentné aranžmány a komorný zvuk sláčikovej sekcie Symfonického orchestra Slovenského rozhlasu, lahodne dopĺňajúci razantný sprievod Gustav Brom Big Bandu s dirigentom Vladom Valovičom, pôsobiacim vo funkcii riaditeľa Bratislavskej lýry. O rozdelení cien, ktorých tri držiteľky zmenili záverečný ceremoniál skôr na defilé súťaže o miss, tak rozhodli predovšetkým spevácke výkony. Dôstojnou konkurentkou bola pre Hasprovú najmä bronzová Holanďanka Marleen, ktorej skladba Sme patrí k jednoznačným ukážkam takpovediac eurovíznej podoby piesní. Catherine Vigarová z Malty si teraz s piesňou Volanie pridala k svojmu dávnejšiemu lýrovému bronzu aj striebro, i keď na jej mieste by pokojne mohli skončiť napríklad česká speváčka Rebecca s baladou Do nikam či maďarský spevák Péter Gerendás s príjemne filmovým latinom Zmeškaný karneval. Dobu, naopak, akoby zmeškal samotný festival, zo scénickej i obsahovej stránky miestami pripomínajúci najlepšie časy socrealizmu. Nemka Jill Schererová (pieseň Ale zajtra) si ho zasa zmýlila so zábavou v štýle Ein Kessel Buntes. Poliak Zbigniew Gniewaszewski dal zabrať big bandu, ktorý si v džezujúcej nálade skladby Ten moj Novi Jork prišiel na svoje, ale viac než nepredvedená šírka štyri a pol oktávy hlasového rozsahu pútal pozornosť jeho nevysvetliteľný čarodejnícky plášť. S názvom piesne chorvátskej speváčky Branky B. - Za što? - museli diváci plne súhlasiť a prienik punku s kanárikovskou žltou sa nevydaril rakúskej kapele Ruediger. Zo slovenských súťažiacich už zaujala iba skupina Cross the Roads so solídnym prejavom speváka Otta Fothyho v nahrávke Súkromné požiare. Mladá košická formácia No Name (Môj kámoš) určite sama zistila, že big band ešte na svoje účinkovanie nepotrebuje, a spevák Braňo Černák (Za riekou) už dobre vie, že rockové balady veľkú šancu na úspech v podobných súťažiach nemajú. Brigite Szelidovej, ktorá na javisko dotiahla dve vlniace sa vokalistky a detský spevácky zbor z Devínskej Novej Vsi, zatiaľ sólový spev veľmi nesvedčí - a už vôbec nie v takto gýčovo vyznievajúcej podobe. Nuž a, Som hádankou v podaní súťažiaceho vokálneho tria Trend je asi pre mnohých hádankou dodnes.
O cenách rozhodla medzinárodná porota pod vedením šéfredaktora Hlavnej redakcie zábavy a hudby Slovenskej televízie Martina Sarvaša. Okrem dvoch ďalších zástupcov Slovenska ju tvorilo osem členov zo všetkých do súťaže prihlásených štátov. O víťazstve Kataríny Hasprovej prakticky rozhodli iba zahraniční hostia, pretože domáci porotcovia nemohli dať hlas interpretom z vlastnej krajiny. Rozdávaniu lýr, ktorému dominovalo i trápne hľadanie strateného Janka Lehotského, predchádzalo vystúpenie Berca Balogha. Nedoceneného speváka, ktorý si po troch dávnejších súťažiach s predsa len špecifickými festivalovými skladbami nedokázal za dlhé roky vytvoriť kvalitný pôvodný repertoár a parketu si našiel vo funky-džezových štandardách s Gustav Brom Big Bandom. Zlatým klincom Bratislavskej lýry 1997 bol recitál Lucie Bílej so skupinou Boom Band, ktorá svoju pieseň Ave Maria venovala po V. Havlovi, J. Dopitovi a V. Klausovi aj K. Hasprovej a sľúbila, že sa na ňu pôjde pozrieť v pražskom naštudovaní muzikálu Hair.
Neoficiálna informácia o príčine odrieknutia koncertu nemeckej skupiny Sqeezer na lýrovej Mega Dance Party, ktorou bola ešte v piatok zlomená noha jedného z členov, sa včera zmenila na potvrdenú správu o jeho smrti. Spevák Mare Theven spáchal niekoľko hodín pred cestou do Bratislavy samovraždu, o ktorú sa neúspešne pokúsil už pred pár dňami.